Ga naar inhoud

Foutmelding Als De Laptop Opstart (windows Xp Home Edition)


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een laptop met Windows XP Home Edition SP2 Als ik de laptop opstart krijg ik een blue screen. Daar staat dan dit bericht op: ------------------------------------------------------------------------------------------------------- [b:744b86d3e4]Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.[/b:744b86d3e4] UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren: Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geinstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt. Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieen uit. Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen. technische informatie (mogelijk in het Engels): *** STOP: 0X000000ED (0x80ef16a8,0xc0000032,0x00000000,0x00000000) --------------------------------------------------------------------------------------------- Weet iemand hiervoor een oplossing?? Ik heb zelf al geprobeert met een Windows XP cd repair modus gebruik van gemaakt. (chkdsk /r) Maar hij stop steeds bij 50% en daarna gaat de laptop vanzelf uit. Groeten Christiaan
Link naar reactie
Zorg er eerst voor dat je een backup hebt van al je belangrijke informatie die je op je laptop hebt staan. Weet je wat voor een harddisk er in je laptop zit? Seagate, Hitachi, WD etc. Kijk of je een tooltje kan vinden op de website om deze schijf te controleren. Ik vermoed dat er een aantal bad clusters op je harddisk staan. Het kan zijn dat je HD binnenkort de geest gaat geven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...