Ga naar inhoud

gebruikersrechten (vista)


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb na jaren eindelijk een nieuwe machine aangeschaft waar Vista op staat (7 ligt binnen enkele dagen in mijn brievenbus). Normaal (in xp) voerde ik checkdisk uit door op uitvoeren in menu Start te klikken en daar chkdsk /f in te kloppen. Nu probeer ik dit in de opdrachtprompt onder bureauassecoires bij Vista (kan uitvoeren niet meer vinden) en krijg ik de melding dat ik niet bevoegd ben terwijl ik administrator ben (ofwel enige gebruiker). Hoe kan dit en hoe los ik dit op? Is het mogelijk om wachtwoordbeveiliging uit te zetten als ik thuis de laptop gebruik, maar deze inschakel als ik deze meeneem? Graag vernam ik hoe? met dank, Pieter
Link naar reactie
Uitvoeren kun je doen met de windows toets plus R (Run). In het startmenu zit de command prompt onder accessories. Hierop rechtsklikken, run as administrator. Daarna kun je chkdisk wel uitvoeren. Ben je van plan om het regelmatig te doen, dan kun je ook gewoon een snelkoppeling aanmaken. Overigens zul je ook regelmatig zien, dat het volume in gebruik is, en dat je de schijf pas bij rebooten kunt checken. Je kunt de schijven ook wel controleren in explorer. Rechtsklikken op de schijf, properties, tools, error-checking.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...