Ga naar inhoud

32-bits programma's op 64-bits systeem.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe laptop met Windows 7 HP 64-bits. Hoewel de meeste programma's nog steeds 32-bits zijn laten ze zich probleemloos installeren; komen vanzelf in \Program Files(x86)\. Ik heb nu een programma, dat ik jarenlang gebruikte op XP en Vista 32-bits, dat niet wil installeren: setup komt met boodschap dat het geen 64-bits prog is en dus niet bruikbaar op 64-bits systeem. Bestaat er een truc om die installatie tóch te dwingen? Of zou ik een Virtueel systeem moeten opzetten waarin dat dan wél lukt? Zoja, hoe gaat dat in zijn werk?
Link naar reactie
Een veel voorkomend probleem is de juiste drivers te vinden onder 64 bits systemen, onder home premium heb je denk ik enkel de mogelijkheid om virtual PC van Microsoft te proberen, garantie heb je niet! Waar je ook naar zou kunnen kijken of deze drivers ook zijn te vinden als 64 bits driver voor Vista, alle Vista drivers zouden ook moeten werken onder Windows 7. Onder Windows 7 professional heb je de XP modus, ook een virtuele PC dus, waarmee je oude software naadloos kan gebruiken!
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties. Het is een 32-bits emailprogramma van T-Online. De installatiewizard breekt de setup af nadat het een 64bits systeem heeft gedetecteerd. Compatibiliteitsmodus geprobeerd: daar kom je uiteindelijk in een lijst waarin je kunt kiezen uit voorgaande Windowsversies, al of niet inclusief hun Service Packs. Maar een onderscheid tussen 64bits en 32bits wordt niet gemaakt. dus ook daar; einde verhaal. Heb me er al bij neergelegd dat ik met Windows Mail ga werken, waarin ik al een account had voor HCCnet. Ik wil daarin wel een tweede account maken voor dat andere prog, maar niet de mails van beide in één map Postvak IN hebben. Wil de hoofdmap "Lokale Mappen" dus vervangen door twee Hoofdmappen, een voor elk account met eigen IN, Verzonden, Prullenbak etc. Lukt ook al niet, ook niet met identiteiten (doet WinMail niet meer aan. Dus Thunderbird geprobeerd voor die tweede account, maar dat wil (net als WinMail) weer niet die oude mails importeren. NB in eml-format. Het leven zit vol tegenslagen, zucht...
Link naar reactie
Ik heb het geprobeerd in XP HE SP3 en in Vista HP SP1, beide keren zonder succes; steeds dat 64-bits gedoe. Wat Thunderbird betreft, dat had ik op een andere PC met twee aparte accountmappen met elk hun eigen IN-boxen etc. Maar maakt in dit geval niet uit. Probleem zou opgelost zijn als Thunderbird die mails zou kunnen importeren. Experimenteer me wezenloos.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...