Ga naar inhoud

hardeschijf vol?


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo, op mijn werk hebt ik een laptop waarvan windows zegt dat de hardeschijf vol zit. Lijkt normaal maar... het is een 230 gb hardeschijf (partitie), waarvan er nu ongeveer 100 gb aan data op staat. Nu zegt windows dat er nog maar 20gb vrij is. Dit betekend dat er ongeveer 100 gb "verdwnenen"is. Het is een redelijk nieuwe lenovo laptop met vista. ook een programma als spacemonger zegt het volgende: totaal 230 gb; 105 gb in gebruik; 19 gb vrij. hij mist dus ergens 100 gb. Heb ook al biosupdate gedaan en harddisk geschecked met tooltje van lenovo. iemand een idee? tnx
Link naar reactie
Waar je ook even naar kan kijken is hoeveel ruimte er toegewezen is aan het wisselbestand, 100GB lijkt mij onzinnig maar je kunt het controleren wat daar aan toegewezen is. Je kunt ook met tree size kijken wat er aan totale bestanden op staan en hoeveel ruimte het neemt: http://www.jam-software.com/freeware/index.shtml Waar je ook naar kan kijken is in Disk Manager (in: Control panel/Administrative tools/Computer management/Disk manager) je ziet dan alle partities en schijven in jou systeem.
Link naar reactie
het wisselbestand staat op 3 gb oid, dus dat is het niet. het programma space monger doet hetzelfde als tree size lijkt me. die gaf dus aan dat er 100gb aan bestanden waren, en 20 gb vrij. naar gaf wel aan dat de hardeschijf totaal 230 gb was. @gerben, maandag zal ik kijken of norton erop staat, dan ben ik weer opt werk. dank
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...