Ga naar inhoud

blauwe scherm bij starten windows


anoniem

Aanbevolen berichten

goedemiddag mensen, een veel voorkomend en bekend probleem is het bekende blauwe scherm bij starten van windows. normaal deed ik gewoon een nieuwe windows versie erop zetten met het gevolg dat alle bestanden weg waren. Nu wil ik ditmaal mijn bestanden behouden. Hoe kan ik toch alle bestanden op bv. een externe schijf krijgen ? bvd
Link naar reactie
Je kunt alle bestanden die je graag wilt behouden (waarschijnlijk vooral mijn documenten bestanden) knippen naar externe harde schijf of een 2e partitie op de harde schijf (ook wel data-schijf genoemd) Ook kan je de favorieten en game data handmatig kopieren en terug plaatsen als de nieuwe windows is geinstalleerd. Het is alleen vaak wel lastig te vinden. Tip voor de installatie is om alleen windows op een c-schijf te installeren en alle programmas/games op een d-schijf en de data (belangrijke word docs, foto's e.d.) of een e-schijf. Hierbij moet je mogelijk de partitiegrootte veranderen om zo efficient mogelijk gebruik te maken van de grootte van de harde schijf.
Link naar reactie
Wat je er niet bij vermeld of dit bij het inloggen ontstaat of ... Aangenomen dat het met inloggen ontstaat kun je ook zoeken naar een live CD van een linux systeem waarmee je de bestanden kunt benaderen en kan verplaatsen, een iso downloaden en branden op cd rom. Of wat ook mogelijk is om de Windows CD er in te doen en dan kiezen voor herstellen maar vaak lukt dit niet. Ga eens zoeken op het internet welke live CD deze mogelijkheid biedt en zorg dat je dan je bestanden veilig stelt. Na een herinstallatie maak je daarna partities aan, eentje voor het systeem en eentje voor de data zoals foto's en alles wat je lief is en maak een back-up op een andere schijf!
Link naar reactie
Dan is het misschien ook een overweging om via die andere PC een BART-pe schijf te maken, daarvan te booten en dan de bestanden op USB-stickover te zetten. Als je dat overigens doet, plaats dan wel de USB stick voor je boot van de BART-pe schijf. Die schijf is voor het geval je het niet kent, een live cd met windows, m.a.w. een "volledige" windows versie die helemaal vanaf CD draait. Perfect hulpmiddel bij gecrashte windows.
Link naar reactie
[quote:673997d2a5="dilbert55"]Wat je er niet bij vermeld of dit bij het inloggen ontstaat of ... Aangenomen dat het met inloggen ontstaat kun je ook zoeken naar een live CD van een linux systeem waarmee je de bestanden kunt benaderen en kan verplaatsen, een iso downloaden en branden op cd rom. Of wat ook mogelijk is om de Windows CD er in te doen en dan kiezen voor herstellen maar vaak lukt dit niet. Ga eens zoeken op het internet welke live CD deze mogelijkheid biedt en zorg dat je dan je bestanden veilig stelt. Na een herinstallatie maak je daarna partities aan, eentje voor het systeem en eentje voor de data zoals foto's en alles wat je lief is en maak een back-up op een andere schijf![/quote:673997d2a5] Bedankt voor de reactie, maar hoe bedoel je slave? hoe doe ik dit precies? BVD
Link naar reactie
Zit ik de hele reactie van Dilbert door te lezen, komt daar het hele woord Slave niet in voor.... Stond in de post van Derk de Jong. Een slave is een tweede schijf die in je computer zit. Je hebt twee soorten schijven, een master en een slave. Dat is iets uit de tijd van IDE-schijven. Er zaten (en natuurlijk dat wordt momenteel ook nog wel gebruikt) toen twee schijven aan een brede platte kabel (de flatcable). Door middel van een jumper kon je aan het bios kenbaar maken welke schijf de master en welke de slave was. In de huidige tijd met SATA speelt dit niet meer zo, omdat elke schijf een eigen aansluiting op het moederbord heeft. Met slave wordt dan ook in dit geval bedoelt dat je de schijf in een werkende PC hangt, als 2e (of 3e of 4e) schijf en op die manier is de data meestal te redden.
Link naar reactie
[quote:47b97fefd5="gerben"]Je zou ook eens kunnen kijken wat de oorzaak van dat blauwe scherm is. Deze oplossing is een beetje met een kanon op een mug schieten.[/quote:47b97fefd5] ja bedankt maar kan iemand een goede omschrijving kunnen geven voor een persoon die niet veel heel veel weet van pc's om zijn bestanden fotos e.d. te redden? BVD
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...