Ga naar inhoud

Tijdens installatie XP kan bestanden niet kopieren


anoniem

Aanbevolen berichten

Heey, Ik wou even mededelen dat ik nieuw ben op het forum en een beetje twijfelde waar mijn vraag thuis hoorde maar ik vond hem hier goed passen :wink: Ik heb een onlangs een nieuwe pc aangeschaft voor het bouwen van een arcade kast, maar de problemen blijven oplopen. Eerst ging het mobo kapot en heb net een nieuwe gekregen, ook waren er problemen met de hdd en videokaart maar die heb ik ook weggebracht. Het probleem is dat ik windows xp niet kan installeren. Tijdens het kopieren van de bestanden (waar hij dus nog in het blauwe scherm (dos modus?) bevind) komt er steeds een foutmelding dat de bestanden niet gekopieerd kunnen worden, dit gebeurd steeds bij ongeveer 73% en als ik enter druk om opnieuw te proberen lukt het niet, opnieuw opstarten is dus de enige optie. Ik heb alles geprobeerd: nieuwe hdd, nieuwe dvdspeler, nieuwe xp cd's, andere brandsnelheden, extra koeling, installeren vanaf andere computer (wat trouwens wel werkt maar BoSD geeft als ik hem bij de "arcade" pc installeer), andere voeding, NIKS werkt! De HDD heb ik ook een andere computer aangesloten, geen fouten, geformatteerd en geanalyseerd met Partition Magic 8 maar hij ontdekt geen fouten, Kan iemand mij PLEASE helpen want ik loop al maanden (hij deed het eerst maar MoBo crashte) achter op het project en heb niet veel te besteden om eerlijk te zijn. ::de setup:: -ASUS M4N78-AM -AMD athlon X2 5600 (2,9GHz; 1MB L2) -WD Caviar Blue 500GB SATA / 16MB (MDL:: WD500AAKS) -2x 1GB OCZ PC2 5400 (DDR2, 667MHz) -ASUS EAH4550 (DDR3 512MB) //Heb zonder en met geprobeerd -CoolerMaster 460W passive ::Nog wat andere info:: -De PC zit NIET in een behuizing (hij moet los in de arcade pc komen) -De HDD daarentegen zit wel in een HDD bracket voor iets betere koeling -de aansluiting zit zeker goed, weet ook bijna helemaal zeker dat de jumpers op het mobo allemaal goed zitten -De dvd spelers zijn niet heel oud, alle 3 een jaartje ofzo, en werken nog steeds correct op andere pc's -Er is niet "gekloot/ge-experimenteerd" met BIOS instellingen -Ik heb de volgende versies geprobeerd te installeren (WINXP pro, WINXP home, WINXP SP3, WINXP SP3 Black edition, WINXP SP2 Dell recovery CD, en nog twee andere XP cd's, ze waren ALLEMAAL goed en werkend op andere pc's) En vraag aub niet waarom ik hem niet eerder weggebracht heb naar de winkel (MYCOM) want dat verhaal ligt nogal ingewikkeld, in kan hem nu wel wegbrengen als niemand hier een antwoord op heeft, howel ik het liever zelf doe. Thanks in advance :wink: Nick
Link naar reactie
Sorry dat het zo lang duurde voor een reply, was onverwacht erg druk met school. Ik heb inmiddels met F6 geprobeerd de drivers vooraf te installeren maar de windows installatie wil dit alleen doen via een floppy. Ik heb wel een floppy drive dus dat is geen probleem maar ik heb geen idee om welke drivers het gaat. Ook op die website stond wat over AHCI maar deze optie veranderd niets en er zijn ook geen opties te vinden die het wel oplossen :cry: Ik heb zelf ook op de mobo CD gekeken en er waren AHCI drivers aanwezig, maar dan alleen voor vista32 en vista64, ook weet ik niet met de bestanden moet, kan ik de drivers voor winxp downloaden en vervolgens op een floppy zetten? En gerben, ik denk zelf niet dat het een geheugen probleem is omdat mycom mijn mobo opnieuw inelkaar heeft gezet en vervolgens alles heeft getest (zeggen ze tenminste) ? Nick
Link naar reactie
soms is het de schijf, maar die heb je al getest, dus daar zit het probleem nu niet. blijft over: verwijder geheugen behalve één reepje, verwijder alle extra dingetjes van het mobo, (dus alleen mobo, cpu, geheugen, evt videokaart, 1 dvdspeler), heb geen externe apparaten aangekoppeld. overigens: al eens met een andere installatie-cd geprobeerd?
Link naar reactie
Dan zou er zoals gerben al zei, er iets mis zijn met het werkgeheugen. Echter zou het ook aan het geheugenslot kunnen liggen. Heb je die tweede RAM kaart al in een andere geheugenslot geprobeerd? Als het wel aan die tweede RAM kaart zelf ligt, dan zou je nog kunnen checken of er garantie opzit. Of 'm weglaten. Want 1 GB werkgeheugen is wel voldoende voor Windows XP.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...