Ga naar inhoud

Windows Live mail vs Mozilla Thunderbird 2


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:a2028d7fda="bsa100"]ik gebruik nu live mail . het is bijna het zelfde als outlook . als je live mail wil gebruiken dan kun je alle bende uit zetten tijdens de setup .[/quote:a2028d7fda] Ik neem aan dat je OE bedoelt.... Outlook is toch weer iets complexer dan Live Mail. Vraag me allen af of ik mijn oude .dbx files uit OE kan gebruiken voor Live Mail. :? En wat bedoel je met: "bende uit zetten"....?
Link naar reactie
Live mail is zeker niet vergelijkbaar met Outlook, hooguit Outlook Express. Thunderbird heb ik geen ervaring mee, maar zou ik waarschijnlijk wel uit proberen als ik geen gratis office (inclusief Outlook) van de universiteit zou hebben. Ik gebruik wel windows live messenger, maar de rest van al die live zooi vind ik echt helemaal niks.
Link naar reactie
Heb ook een hekel aan al dat "Live"-gedoe. Heb die Livezooi dan ook niet geïnstalleerd in Win 7, maar gebruik de gewone Windows Mail. Het lijkt erop dat die in Win7 niet beschikbaar is. Als je in C:\Program Files\Windows Mail\winmail.exe drukt gebeurt er niets. Hernoem die map bv \Windows Mail O\. Als je nu van een Vista PC die Windows Mail map kopiëert uit C:\Program Files\ naar een stickie en dan naar C:\Program Files\ in Win7 werkt winmail.exe wél. Meteen even hier en daar een link neerleggen en je hebt dezelfde Winmail als in Vista; dus de opvolger van Outlook Express. NB: 32-bits en 64-bits niet door elkaar halen. Mails moet je volgens mij gewoon vanuit Outlook Express kunnen importeren; Outlook Express6 staat genoemd in de importlijst.
Link naar reactie
[quote:8d1f0a5183="HvD"]Als je nu van een Vista PC die Windows Mail map kopiëert uit C:\Program Files\ naar een stickie en dan naar C:\Program Files\ in Win7 werkt winmail.exe wél. Meteen even hier en daar een link neerleggen en je hebt dezelfde Winmail als in Vista; dus de opvolger van Outlook Express.[/quote:8d1f0a5183] Heel leuk, maar "what if" je overgaat van XP > 7? :roll: Ik heb Vista overgeslagen. :) Maar, als Microsoft 'm niet meer standaard toevoegt aan z'n installatiepakket (waarom mag Joost weten...), dan kun je 'm (ofwel Win Mail, ofwel Win Live Mail) toch wel ergens ophalen bij Microsoft, lijkt mij.....? :o
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik ben er nog niet aan toegekomen, maar wil *.dbx files van OE importeren. Het schijnt dat je dan de hele map waarin die files staan, moet importeren. Maar dan de hamvraag: in wat voor gedaante staat die Windows Live Mail post? Is dat ook in .dbx formaat? En moet/kan je ook comprimeren vanuit Windows Live Mail, waarbij een kopie wordt weggeschreven naar de prullenbak? (Heb een poging gedaan om wat wijzer te worden via Google, maar zonder succes. Kan niet zoeken.... :cry: ).
Link naar reactie
In Windows Live Mail kun je naar Bestand > Importeren > Berichten > Outlook Express Mail; dan naar de map bladeren waar die in staan. Dat is afhankelijk van het systeem: XP of Vista/Win7. Als je bij de Map Outlook Express aangekomen bent moet het importeren lukken. Neemt dan de mail uit alle mappen over: postvak IN, Verzonden, etc. Bij mij staan in (Win7) Windows Live Mail alle berichten als *.eml aangeduid. (Ik had dat geïmporteerd vanaf weer een ander prog dat van mijn provider was, maar dat pokkenprog wilde niet installeren op een 64-bits systeem, ook niet in de x86-map). Succes.
Link naar reactie
[quote:e1170dc49a="HvD"]Bij mij staan in (Win7) Windows Live Mail alle berichten als *.eml aangeduid.[/quote:e1170dc49a] Ik neem niet aan dat dat ook geldt voor berichten welke je binnengehaald hebt NA het importeren....? In dat geval zou nml. ieder bericht individueel worden opgeslagen.... :? Ben overigens benieuwd of-ie niet alleen de standaard mappen (Postvak IN, Verzonden Items, etc.) meeneemt met het importeren, maar ook door de gebruiker toegevoegde mappen.... :roll:
Link naar reactie
Juist..... :? 't Is me nog niet duidelijk waarom MS Outlook Express vaarwel heeft gezegd. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en heb er evenmin veel problemen over gehoord / gelezen. Wat ik begrepen heb van Windows Live Mail, is dat iedere mailaccount z'n eigen postvakken heeft. Ik haal popmail binnen bij 3 accounts, dus heb dadelijk 3 postvakken "IN", etc.....
Link naar reactie
[quote:f5d2147a0c="lion"]Is me nog niet duidelijk waarom MS Outlook Express vaarwel heeft gezegd.[/quote:f5d2147a0c] Omdat volgens Microsoft Windows Live Mail ten opzichte van MS Outlook Express, op veel punten verbeterd is: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-vista/So-long-Outlook-Express-Introducing-Windows-Live-Mail Ikzelf gebruik nu als email programma Evolution. Weliswaar onder Ubuntu Linux. Maar er is ook een Windows versie van. Voor info zie onderstaande hyperlinks http://www.zdnet.nl/downloads/84259/evolution-voor-windows-2-8-2-2/ http://nl.wikipedia.org/wiki/Novell_Evolution
Link naar reactie
[quote:b062528044="lion"]Juist..... :? 't Is me nog niet duidelijk waarom MS Outlook Express vaarwel heeft gezegd. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en heb er evenmin veel problemen over gehoord / gelezen. Wat ik begrepen heb van Windows Live Mail, is dat iedere mailaccount z'n eigen postvakken heeft. Ik haal popmail binnen bij 3 accounts, dus heb dadelijk 3 postvakken "IN", etc.....[/quote:b062528044] Ja,dat klopt dat heb ik ook. Maar links bovenaan staat ook (ongelezen email) Als ik de emails ophaal, dan klik ik daar op en dan kun je 1 voor 1 ze lezen. Dan hoef je niet apart de POSTIN vakken belangs. En het werkt goed.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...