Ga naar inhoud

Mapje niet zichtbaar W7


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Sinds een aantal dagen heb ik nu na grote tevredenheid windows 7 draaien. Waar ik nu tegen aanloop en een probleem met een mapje die ik en een bepaalde applicatie wel kan zien maar via "Computer" niet. Ik heb hier mijn standaard download map van gemaakt voor freeware tooltjes.. Zie screenshot: [img:13b3e495da]http://img20.imageshack.us/img20/4201/slotje.jpg[/img:13b3e495da] Nu weet ik niet hoe ik dit mapje "zichtbaar" kan maken. Iemand een idee? Ik hoor het graag. Alvast bedankt. Rick de Groot
Link naar reactie
Hallo Rick, De mapjes met "lock" zijn door Windows 7 voorzien van een (speciale) machtiging die doorgaans toebehoort aan "system" en/of de gebruiker met administratie rechten. Je hebt misschien gemerkt dat als je als gebruiker met de hoogste rechten op zo'n mapje dubbelklikt deze meestal gewoon opent. Het delen van een map zoals deze staat meestal uit voor zowel het netwerk als voor andere gebruikers. Voordeel niet alle gebruikers hebben daardoor direct toegang... nadeel als je als een gebruiker met de hoogste rechten soms mappen aanmaakt. Het delen van de betreffende map met iedereen schijnt de slotjes te verwijderen. Geen probleem lijkt me als je alle gebruikers op je computer vertrouwd, maar als je gebruikers met minder rechten hebt aangemaakt misschien niet altijd wenselijk. Hier een URL met ervaringen van andere gebruikers; http://www.sevenforums.com/general-discussion/20038-how-remove-lock-icon-folders.html :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...