Ga naar inhoud

Toegankelijkheid Win7 vs XP Pro


anoniem

Aanbevolen berichten

Ben me suf aan het denken of ik voor een nieuw systeem toch nog een keertje voor XP Pro zal kiezen of toch voor 7. Redenen: In XP kan ik d.m.v. de manipulatie met wat vinkjes verborgen en beveiligde systeembestanden laten weergeven, maar ook toegang hebben tot die mappen, kan ik voor klassiek menu kiezen (zelfs een klassiek startmenu, wordt ik niet [u:4553d60ba7]iedere keer[/u:4553d60ba7] bij het starten van een geïnstalleerd progje gevraagd "of ik wel door wil gaan" (Ja natuurlijk dombo! ik heb 'm er zelf opgezet! :evil: ). En nog wat van die zaken. Zo begreep ik dat "instellen van schijfruimte voor systeemherstel" ook al niet meer kan in 7. Is 7 nog enigszins zodanig in te stellen dat ik er als gebruiker dezelfde "bewegingsvrijheid" heb als onder XP???
Link naar reactie
In W7 zitten dingen wel eens wat meer verstopt. Je kunt verborgen bestanden wel weer laten geven, maar niet zo simpel als in XP. Je kunt wel een alternatieve file manager gebruiken als total commander, daar kun je instellen wat je wilt. Gedraagt zich niet anders dan onder XP. De schijfruimte voor system restore is vrij in te stellen.
Link naar reactie
Hallo, Ik ben nu sinds 1 week hooguit 2 weken over gestapt van XP naar W7. Ik ben tot nu toe zeer te spreken over W7. Mocht je kiezen voor Xp ga je wat terug in de tijd als je een nieuw systeem aanschaft. "ik wel door wil gaan" Ja dit kun je gewoon uitschakelen. Dan wordt er niet meer om gevraagd. Driver en software ondersteuning is eigenlijk perfect. ik heb tot nu toe nog maar Nero 6 of 7 gehad die ik niet kan installleren. En voor de rest. Geen problemen hier. Ik ben er zeer te spreken over, ik denk dat W7 het ook erg goed gaat doen op de zakelijke markt. Rick
Link naar reactie
[quote:49c12576ee="gerben"]Veel dingen zijn gelijk aan xp, het zit vaak alleen wat meer verstopt.[/quote:49c12576ee] Ik heb zelfs al een artikel gevonden om de taakbalk wat te fatsoeneren, ofwel [b:49c12576ee][i:49c12576ee]Hoe herstel ik de werkbalk 'Snel starten / Quick Launch' in Windows 7 ?[/i:49c12576ee][/b:49c12576ee] :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...