Ga naar inhoud

Windows XP SP3 loopt vast na installatie


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een beetje een vreemd probleem bij de installatie van windows XP SP3 op een spiksplinternieuwe PC. De PC beschikt over een MSI P45 Neo2 Moederbord, en 2 SATA harde schijven evenals 2 SATA dvd-schrijver/spelers. Aangezien in het bios AHCI geactiveerd werd, heb ik de noodzakelijke drivers in de installatie-cd geïntegreerd. Tijdens de installatie loopt alles vlot, de harde schijven worden netjes gevonden en er verschijnen geen foutmeldingen. Na de installatie installeer ik de intel-chipset drivers en de bijgeleverde drivers voor de JMicron controller. Ook na de installatie van de persoonlijke software en alle windows updates blijft alles vlot lopen ook na verschillende reboots. Echter plots bij het opstarten beginnen de problemen, het laden van windows duurt verschrikkelijk lang en als je dan uiteindelijk in windows geraakt blijkt dat 1 Harde schijf niet meer gevonden wordt. In het logboek wordt melding gemaakt van hardware errors. Ik dacht in eerste instantie dan ook aan een kapotte harde schijf, ook omwille van een tikkend geluid. Ik heb ze vervangen en windows opnieuw geïnstalleerd (de eerste keer betrof het de HD met windows op). Maar aangezien het probleem na een tijdje opnieuw opduikt met de andere HD is er volgens mij meer aan de hand. Volgens de winkel die de pc geleverd en gebouwd heeft, is het probleem te wijten aan de AHCI modus die niet goed werkt. Er werd dan ook zonder meer geadviseerd van deze uit te schakelen en terug op IDE te zetten en windows opnieuw te installeren. Een bios update werd sowieso afgeraden wegens slechte ervaringen met bios updates op MSI-moederborden, bios-update helpt MB blijkbaar volledig om zeep (geen garantie). Klopt dit verhaal nu of is het MSI Moederborg gewoon brol?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...