Ga naar inhoud

windows 7 bsod na installatie 64bit+ocz ddr2 800mhz


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, zoals de kop al zegt een probleempje met me 64 bit windows 7 ( legaal ) ik was aan het browsen toen ik plots een BSOD kreeg.. dit stond er in me logboek ! ik snap er alleen niet zo veel van. X64_0x1a_3452_nt!MiDeleteAddressesInWorkingSet+9e1b3 0 BlueScreen Niet beschikbaar 0 C:\Windows\Minidump\112609-17625-01.dmp C:\Users\********\AppData\Local\Temp\WER-24140-0.sysdata.xml C:\Users\**** \AppData\Local\Temp\WERC0DF.tmp.WERInternalMetadata.xml C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\Kernel_0_0_cab_0894d820 X64_0x1a_3452_nt!MiDeleteAddressesInWorkingSet+9e1b3 0 112609-17625-01 0 PS: **** is afgeschermde tekst ( naam etc) graag lees ik jullie reacties/oplossingen!!! mvg j
Link naar reactie
[quote:086f5dfb4b="chopmhal"] 64 bit windows 7 (..) BSOD [/quote:086f5dfb4b] Wat er is dat logboek staat, zegt ook niet zo heel erg veel. Wat je wel zou kunnen doen, is het automatisch rebooten bij een systeem crash uit te schakelen. Hoe je dit kunt doen, staat onder andere uitgelegd in deze hyperlink [url=http://pcsupport.about.com/od/windows7/ht/automatic-restart-windows-7.htm]Disable the Automatic Restart on System Failure in Windows 7[/url]
Link naar reactie
[quote:17f4b97857="jolo"][quote:17f4b97857="chopmhal"] 64 bit windows 7 (..) BSOD [/quote:17f4b97857] Wat er is dat logboek staat, zegt ook niet zo heel erg veel. Wat je wel zou kunnen doen, is het automatisch rebooten bij een systeem crash uit te schakelen. Hoe je dit kunt doen, staat onder andere uitgelegd in deze hyperlink [url=http://pcsupport.about.com/od/windows7/ht/automatic-restart-windows-7.htm]Disable the Automatic Restart on System Failure in Windows 7[/url][/quote:17f4b97857] bedankt! als ik weer een bsod krijg zal ik de code erop zetten..
Link naar reactie
[quote:fb4701a7ee="gerben"]Is dit een nieuwe pc, of werkte het eerder wel goed met een ander OS? Check de instellingen voor het geheugen in het bios anders eens. Het geheugen zelf kun je voor de zekerheid testen met memtest.[/quote:fb4701a7ee] is geen nieuwe pc, werkte eerst goed met de 32 bit versie van windows 7.. gister 2 nieuwe ram bankjes erin geplaatst.. heb het geheugen getest met windowsmemorycheck, die kon niks vinden... ik zal idd wel even in me bios kijken. tips waar ik dan op moet letten ? mvg PS: heb net in bios gekeken.. voltage staat op gemiddeld, en de dram word automatisch geregeld. Heb via google iets gevonden over het wisselbestand op 0 zetten. rebooten en dan een vaste waarde toewijzen... hopen dat het werkt
Link naar reactie
Om wat voor een merk/type PC/Moederbord gaat het dan? Zitten er nu oude en nieuw geheugen dimms in? En als je alleen de nieuwe geheugen dimms gebruikt? Had je overigens wel gebruik gemaakt van een antistatisch polsbandje, toen je de geheugen dimms installeerde? En had je deze op de juiste manier vastgepakt? Dus tussen duim en wijsvinger op de bovenste hoeken van de geheugen dimms. Verder zou je deze hyperlink kunnen checken [url=http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1647]Beginners Guides: Crash Recovery - Dealing with the Blue Screen Of Death.[/url]
Link naar reactie
[quote:e832972b9d="jolo"]Om wat voor een merk/type PC/Moederbord gaat het dan? Zitten er nu oude en nieuw geheugen dimms in? En als je alleen de nieuwe geheugen dimms gebruikt? Had je overigens wel gebruik gemaakt van een antistatisch polsbandje, toen je de geheugen dimms installeerde? En had je deze op de juiste manier vastgepakt? Dus tussen duim en wijsvinger op de bovenste hoeken van de geheugen dimms. Verder zou je deze hyperlink kunnen checken [url=http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1647]Beginners Guides: Crash Recovery - Dealing with the Blue Screen Of Death.[/url][/quote:e832972b9d] het gaat om een msi p6ngm-FD die support tot 4 gig ddr2 op 800 mhz dat zit er nu ook in, zijn allebei nieuwe bankjes. voordat ik de bankjes erin deed heb ik mezelf ontladen van statische elektriciteit... ik ben net langs de winkel geweest waar ik ze vandaan had, en die zei dat het waarschijnlijk aan de bios instellingen lag. dus ik ga daar even naar kijken!! ik laat jullie weten als het is gelukt, alvast bedankt voor de hulp !! mvg
Link naar reactie
[quote:62ccb29fc4="gerben"]Helpt dat niet, ruil ze dan eens tegen een ander merk.[/quote:62ccb29fc4] alles in het bios staat goed :S naja.. het staat op automatisch. dan mag je aannemen dat het goed staat.. iig ik werd er een beetje gek van dus heb de 32 bit versie geinstalleerd... kijken of ik nu weer het probleem krijg.. mocht dat zo zijn dan ruil ik ze om! dus ik laat het vandaag of morgen weten :P thnx
Link naar reactie
[quote:fe10970c99="chopmhal"] alles in het bios staat goed :S naja.. het staat op automatisch. dan mag je aannemen dat het goed staat.. [/quote:fe10970c99] Dat is inderdaad aannemelijk. Maar voor alle zekerheid zou je applicatie [url=http://www.cpuid.com/cpuz.php]CPU-Z[/url] kunnen downloaden en installeren. En tabblad memory kunnen checken. En eventueel de afbeelding daarvan hier posten.
Link naar reactie
[quote:b7b5d8d77a="jolo"][quote:b7b5d8d77a="chopmhal"] alles in het bios staat goed :S naja.. het staat op automatisch. dan mag je aannemen dat het goed staat.. [/quote:b7b5d8d77a] Dat is inderdaad aannemelijk. Maar voor alle zekerheid zou je applicatie [url=http://www.cpuid.com/cpuz.php]CPU-Z[/url] kunnen downloaden en installeren. En tabblad memory kunnen checken. En eventueel de afbeelding daarvan hier posten.[/quote:b7b5d8d77a] [img:b7b5d8d77a]http://94.100.115.197/798500001-798550000/798514001-798514100/798514044_6_7m5m.jpeg[/img:b7b5d8d77a] me comp draait nu al zo een 2 a 3 uur op 32bit zonder fout... heb ook nog geen games geinstalleerd... dat komt morgen! ps: ik heb nu ook mijn schijf niet in 2 partities opgedeeld.. kan dit er mee te maken hebben ?
Link naar reactie
teruggaan naar de 32 bit was geen succes! gaf ook weer een bsod.. deze keer wel met een andere foutmelding maar ook deze melding wees op een storing in het ram geheugen of harde schijf.. ik wilde ook uitsluiten dat er stof in de slots zat dus heb deze leeg gespoten... geen succes. op dit moment zitten de oude modules er weer in, en ga ik testen of het daadwerkelijk aan het ram geheugen lag! mvg update.. oude modules doen perfect.. geen probleem, een vriend van mij had het over een bios update.. omdat dit misschien nieuwere ddr2 latjes konden zijn? hetzelfde weer aangeraden door de hardware zaak waar ik deze modules had gekocht... heb een update gedaan, en het lijkt erop dat de modules nu normaal werken.. de bsod deed zich steeds voor tijdens games/films/etc maar is nu nog niet gebeurd..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...