Ga naar inhoud

geluids probleem in Windows 7


anoniem

Aanbevolen berichten

Op mijn PC met een K9AGM2 moederbord met Chipset: AMD 690G, ON BOARD AUDIO, Codec Chip Realtek ALC888, Codec type ALC888 van MSI Er staat een Dual boot systeem op met XP-prof en Windows 7 Ultimate 64. In XP heb ik een prima geluid in W 7 is het zeer slecht maar plug ik dan stekker in de aansluiting voor de headset is het bijna net zo goed als in XP-prof. Gebruik ik aan de achterkant de hiervoor bedoelde plug is het geluid weer slecht, alle drivers van Realtek heb ik al geprobeerd maar geen resultaat. Bij XP gebruik ik Alc888, Versie 5.10.00.5366, DirectX 9.0c, HD audio. Bij Win 7 staat er Alc888, Versie 6.0.1.5983, DirectX 11.0, HD audio. Dit zou de juiste driver moeten zijn voor W 7, maar niets is minder waar. Ik ben hier reeds lang mee bezig en het wil maar niet lukken. Weet iemand raad ? :cry:
Link naar reactie
[quote:6609962eb4="jolo"]Je zou om mee te beginnen kunnen checken of er iets bruikbaars staat in deze topic http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=204116[/quote:6609962eb4] Deze mogelijkheden heb ik al uitgeprobeerd helpt allemaal niet, helaas, de laatste van Realtek v2.30 staat er nu op. De speakers heb ik op de headset aansluiting geplugd en nu is het geluid vrij normaal maar de achter uitgang in niet om aan te horen. Bij XP-prof is het beide perfect dus aan de PC kan het niet liggen. bedankt, Frits
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...