Ga naar inhoud

Windows updates 25-11


anoniem

Aanbevolen berichten

Ontving vandaag op een XP Home machien een (Auto)Update melding: KB973687, KB973688 en KB976098 Deze zijn geïnstalleerd. Op een XP Pro systeem geen enkele melding over updates (Heee! heeft Microsoft de update strategie gewijzigd? :o ), maar bij een bezoekje aan Windows Update bleken KB973687 en KB976098 klaar te staan. Die heb ik toen dus maar verwerkt..... Maar......: Wie oh wie kan mij het verschil vertellen tussen deze update: [url]http://support.microsoft.com/?kbid=973687[/url] En deze: [url]http://support.microsoft.com/?kbid=973688[/url] Waarvan de eerste dus op beide systemen zijn geïnstalleerd en de tweede alleen op de XP Home machien. Wie het weet mag 't zeggen!
Link naar reactie
[quote="lion"]Niemand die iets zinnigs over deze updates weet te vertellen...? Ben ik de enige die er nog naar omkijkt wat er op z'n systeem terecht komt? :o Zo niet, dan zullen er toch ook onder jullie zijn voor wie eerder genoemde updates wat duidelijker zijn dan voor ondergetekende? :?[/quote] je bent hopeloos ouderwets met je win xp home :lol: .
Link naar reactie
[quote:dbf9005e76="bsa100"] je bent hopeloos ouderwets met je win xp home :lol: .[/quote:dbf9005e76] Bsa100: zo'n reactie bouwt ook niet aan de weg hé - trouwens 'hopeloos' verouderd - da's een 'hopeloze' slag in het water. @ Lion: 'k zou het ook niet weten, 'k heb even vluchtig gekeken en bij de tweede staat ook Windows7 vermeld, bij de eerste niet - enne: ik kijk dus ook wel 'naar wat op mijn computer terecht komt', maar bij updates slechts 'vluchtig': 'k lees even de korte inhoud en besluit dan ze te downen of te te laten voor wat ze zijn. Die nieuwe updates zitten trouwens bij een volgend SP4-pakket (als het er komt) gewoon ingebakken. En dus via SP, 2 en 3 heb je al een boel 'meegekregen'. Van iets wat van Windows komt lig ik niet zo wakker van...
Link naar reactie
Sommige zaken laten zich blijkbaar niet verklaren: Ben ook vaak bezig geweest met een analyse van een WindowsUpdate.log op een XP Home en op een XP Pro systeem. Gisteren ook weer. Totaal onduidelijk is voor mij dat op het ene systeem WEL updates werden (nooit eerder meegemaakt) aangemeld en op het ander NIET.... Aangezien er korte tijd geleden een andere "Update agent" is verwerkt op XP systemen (27/10 in mijn geval), zou het wel eens kunnen dat Microsoft de AU strategie gewijzigd heeft. Ofwel aanmelden=downloaden+installeren. Voorheen werd een melding en een gebruikerverzoek om te downloaden niet altijd direct gehonoreerd. Maar wat me toch intrigeert zijn de verschillen tussen [b:c0fdceb4e7]KB973687[/b:c0fdceb4e7] (op XP Home en Pro verwerkt) en [b:c0fdceb4e7]KB973688[/b:c0fdceb4e7] (alleen op het Home systeem). Ik zie ze niet....! De pest is dat ik graag altijd alles wil weten.... :?
Link naar reactie
Ik weet zelf ook niet tot in de details, hoe het precies in elkaar zit bij Windows Update. Maar wat me wel bekend is dat Windows Update alleen de updates aanbied, die voor het betreffende systeem vereist zijn. Dat zou dus best tussen XP Home en -Professional kunnen verschillen. Meer info over Windows Update is te lezen op de site van SchoonePC http://www.schoonepc.nl/instal/update.html
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...