Ga naar inhoud

USB poorten weigeren. Wat gaat er mis?


anoniem

Aanbevolen berichten

Het verhaal, kort en bondig: Voeding piept erg hoog, na een paar dagen doet ie niets meer. Voeding RMA naar Antec en binnen een paar dagen een splinternieuwe. Nieuwe voeding erin, alles werkt. Tenminste, dat lijkt zo. Geen van de USB poorten werkt, niet die op het moederbord, niet aan de voorkant op de behuizing en niet die in een los PCI kaartje. Alles wat betreft USB verwijderen uit apparaatbeheer resulteert in een USB stick die herkend wordt. Stick eruit en weer erin, weer niets (ook niet na veilig verwijderen). PC uit, stekker eruit, PC aan. Nog steeds niets... Schone XP installatie (alle updates tot nu toe en recente chipset drivers) op een andere harde schijf: zelfde probleem. Voeding de boosdoener? Moederbord? Waarom werkt het dan wel 1x als ik alles met betrekking tot USB verwijder via apparaatbeheer en opnieuw laat installeren. Drivers? Na één keer gebruiken corrupt? Kleine toevoeging: als ik een USB stick insteek, dan brand het lampje héél eventjes. Ik kom er niet meer uit, iemand een idee? Specs: ASUS P5B Intel E6400
Link naar reactie
[quote:180528d36e="JBS"] ASUS P5B (..) Geen van de USB poorten werkt, niet die op het moederbord, niet aan de voorkant op de behuizing en niet die in een los PCI kaartje. (..) XP [/quote:180528d36e] XP met alle updates en recente chipset drivers zeg je. Dus ook Service Pack 2 of 3. Is vereist voor USB 2.0. Wat de chipset drivers betreft. Ik heb in mijn hoofd PC hetzelfde moederbord. Zelfs de chipset drivers die op de meegeleverde CD staan voldoen al voor Windows XP SP2/3. Check om mee te beginnen op de site van Microsoft artikel 310575 [url=http://support.microsoft.com/kb/310575]Advanced troubleshooting tips for general USB problems in Windows XP.[/url] Check verder deze [url=http://www.usbman.com/WinME%20USB%20Guide.htm]Windows XP USB Guide.[/url]
Link naar reactie
Ja, Windows XP SP3 met alle updates. Normaal werken de USB aansluitingen ook zonder chipset drivers, maar om alles uit te sluiten heb ik deze toch geïnstalleerd. Ik heb vanavond een Ubuntu Live CD gedownload en wat schetst mijn verbazing? Precies hetzelfde. Na het booten wordt de USB stick herkend, haal ik 'm eruit en stop ik 'm terug.. Dan is 't weer over. Na een reboot werkt ie weer. Stop ik een tweede stick in één van de andere USB aansluitingen, dan weigert deze. Omdat hetzelfde probleem ook optreedt met een Ubuntu Live CD blijkt het geen Windows specifiek probleem te zijn.
Link naar reactie
lijkt op een vals contact in de usb-regionen. is het zeker dat de kabel voor de front-usbpoorten geheel juist op het moederbord is aangesloten, en niet ergens beschadigd? als je die kabel verwijdert: hoe reageren de overgeleven poorten dan? als je het usb-pcikaartje eruit haalt: hoe reageren de usbpoorten dan? kan je een fysieke beschadiging aan een van de poorten ontdekken?
Link naar reactie
[quote:7d50ab9081="derkdejong"]lijkt op een vals contact in de usb-regionen. is het zeker dat de kabel voor de front-usbpoorten geheel juist op het moederbord is aangesloten, en niet ergens beschadigd? als je die kabel verwijdert: hoe reageren de overgeleven poorten dan?[/quote:7d50ab9081]Die kabel is goed aangesloten, ook als ik deze eruit trek verandert er niets aan het probleem.[quote:7d50ab9081="derkdejong"] als je het usb-pcikaartje eruit haalt: hoe reageren de usbpoorten dan?[/quote:7d50ab9081]Helaas helpt dit niets.[quote:7d50ab9081="derkdejong"]kan je een fysieke beschadiging aan een van de poorten ontdekken?[/quote:7d50ab9081]Alle USB poorten zien er goed uit, ik zie geen afwijkende dingen bij één of meer poorten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...