Ga naar inhoud

help Acer eRecovery Management


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo, ik heb op mijn laptop niet de orgineele besturingsysteem erop staan maar ik wou weer naar fabriekstinstelling doen dus ik beetje gegoogled. kwam hier terecht met zo'n topic dat ik MBR weer terug moest veranderen nou, deze link stond in die topic http://www.roundtripsolutions.com/blog/2007/10/18/300/acer-disk-to-disk-d2d-recovery-broken/ dus ik die stappen volgen maar waar ik bij type in 07 heb moeten veranderen ging het fout ik herstart laptop maar ik kom niet meer in windows. Krijg hele tijd Acer Erecovry magement met 3 keuze's ik kan maar 1 keuze aanklikken en dat is exit en verder kan ik niks weet misschien iemand hoe ik dit kan oplossen. Hartstikke bedankt alvast!
Link naar reactie
Om mee te beginnen zou je kunnen vermelden om welk type Acer laptop het gaat. Zodat we deze kunnen checken via [url=http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html]Acer Support.[/url] En welke Windows versie je probeert terug te zetten via Acer eRecovery Management. Had je op de site van Acer de [url=http://www.google.nl/url?q=ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/empowering_technology/NB%2520ET2%2520user%27s%2520guide/Acer%2520eRecovery%2520Management%2520Dutch.pdf&ei=JK8HS4idH4bJ-QaRprzGDQ&sa=X&oi=spellmeleon_result&resnum=1&ct=result&ved=0CAkQhgIwAA&usg=AFQjCNFy3T0eH-SoZ_yRyKhE7wCk1k87iQ]Acer eRecovery Management Dutch.pdf[/url] al gecheckt? (Opmerking: op het moment van typen is die PDF niet te bereiken.) Verder is het niet gebruikelijk bij het terugzetten van Windows via Acer eRecovery Management, dat je aan de slag moet met partitietabellen. Of had je daadwerkelijk die FAT32 partitie geconverteerd naar een NTFS partitie? Meldt voor alle zekerheid of je ook nog andere wijzigingen had aangebracht in de originele partitie indeling van de harddisk. Je zou kunnen checken of TestDisk je originele harddisk indeling nog ziet. Info over die applicatie is onder andere te vinden op [url=http://en.wikipedia.org/wiki/TestDisk]Wikipedia.[/url] Tenslotte, maar daarom niet minder belangrijk. Zou je wellicht je topictitel willen wijzigen? (Alleen "help" zegt niet zoveel.) Bijvoorbeeld: [quote:d88dacfe30] Acer eRecovery Management [/quote:d88dacfe30] Waar je eventueel je Windows versie die je terug wilt zetten, er aan toevoegt. Want dat zou de kans op nuttige reacties kunnen vergroten.
Link naar reactie
Partitie type 07 is NTFS. Om te weten of dit goed is, zou ik moeten weten welke type deze origineel was. Daar zou je onder andere achter kunnen komen via de genoemde TestDisk. Of via de handleiding van je Acer laptop. Ik heb even vluchtig de Acer Aspire Generic User Guide gecheckt. Ik heb niets over (verborgen) FAT32 of NTFS recovery partities kunnen vinden. Had je eigenlijk wel een Recover CD/DVD aangemaakt?
Link naar reactie
Dat zou je eigenlijk zeker moeten weten. Partition ID wordt in ieder geval wel genoemd in deze hyperlink: [url=http://www.win.tue.nl/~aeb/partitions/partition_types-1.html]List of partition identifiers for Pcs.[/url] Het zou 'm dus wel geweest kunnen zijn. Twee quotes hieruit. Deze [quote:a4a36bd1dd] 27 PQservice Acer laptop hidden rescue partition. Must be FAT32. Press Alt-F10 during boot to start this. Also other manufacturers use this type for their rescue partition. [/quote:a4a36bd1dd] en deze [quote:a4a36bd1dd] 27 Windows RE hidden partition On MBR disks, type 0x27. On GPT disks, GUID: DE94BBA4-06D1-4D40-A16A-BFD50179D6AC. A hidden version of a Windows RE type 0x7 partition with NTFS. When this is installed, reboot and press F8 in order to boot into this Recovery Environment. [/quote:a4a36bd1dd] Als het alleen maar om het converteren van de Recovery partitie naar NTFS, dan zou je het met een bootable Live CD met TestDisk erop, de originele partitie-gegevens moeten kunnen zien. Tenminste als je daarna geen andere partitie wijzigingen hebt doorgevoerd.
Link naar reactie
Maar heb je intussen nog wat kunnen doen met die recovery partitie? Is die nog steeds NTFS? Want in die bovenste quote uit mijn vorig bericht staat toch dat deze FAT32 moet zijn. Heb je dat nog gewijzigd? Of heb je nog wat kunnen proberen met TestDisk? Om goed te kunnen helpen heb ik wel een wat uitgebreidere reactie nodig. En als iets niet duidelijk is, schroom dan niet om het te vragen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...