Ga naar inhoud

Vista Home Premium start wel op, geen buroblad


anoniem

Aanbevolen berichten

Vermoedelijk door gebruik van een te agressieve PC cleaner wilde de PC niet meer opstarten. Err2Err3 was het enige resultaat nog. M.b.v. de installatie cd ben ik al zover dat ik Vista weer kan opstarten en tot op het welkomstscherm kom met de 3 daarop getoonde gebruikers. Echter, als ik bij een willekeurige gebruiker wil inloggen komt er de melding: "buroblad voorbereiden" en dan niets meer. Een zwart scherm met een cursor. Ik kan nog wel Ctrl,Alt, Del gebruiken en kom dan weer keurig op de keuzelijst als Andere gebruiker kiezen of Taakbeheer, alles op de Vista achtergrond, maar wederom, wat ik dan ook kies, een zwart scherm is alles wat ik krijg. Het lijkt er dus op dat de bestaande buroblad instellingen en documenten niet meer zijn gekoppeld aan de accounts. Is er een deskundige die mij verder kan helpen hoe dit te herstellen? Uiteraard bij voorbaat dank!
Link naar reactie
Kun je eens proberen of hij wel volledig start in veilige modus? Dit doe je door vlak voordat Windows begint te starten op F8 te drukken. Je kunt dit het beste een aantal keer achter elkaar doen zodat je niet te vroeg of te laat drukt. Vervolgens kies je voor Veilige Modus. Mocht ook dit niet lukken, dan kun je de optie Laatst bekende juiste configuratie proberen.
Link naar reactie
[quote:38954d2fd6="Broosha"]Vermoedelijk door gebruik van een te agressieve PC cleaner wilde de PC niet meer opstarten. Err2Err3 was het enige resultaat nog. [...] Is er een deskundige die mij verder kan helpen hoe dit te herstellen? [/quote:38954d2fd6] Enkele jaren geleden heb ik ook eens een te agressieve cleaner gebruikt. Die had enkele onderdelen van het register verwijderd. Ik vrees dat het register op jouw computer iets is beschadigd. Formatteren en opnieuw installeren is vrijwel de enige oplossing.
Link naar reactie
Uiteraard iedereen bedankt voor de input. Bottem line is dat het register fors verknoeid is. Uiteindelijk heb ik via Safe Mode alle bestanden kunnen redden nadat ik eerder de initiele er2Er3 foutmelding heb weten te herstellen. Met de bestanden/data op de back up lijkt het me een wijs plan de zaak te herinstalleren. Immers, ik kan nu met veel kunst en vliegwerk lange tijd proberen weer een buroblad te krijgen met een gekoppled user account, wie weet wat je op termijn aan foutmeldingen blijft aantreffen ivm het beschadigde register. Wat mij betreft opgelost.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...