Ga naar inhoud

EXE bestanden zijn PDF geworden in Windows Vista


anoniem

Aanbevolen berichten

[vervolg] Ik heb inmiddels het volgende allemaal gedaan: 1) Adobe Reader helemaal verwijderd middels Control Panel -> Software. Daarna met CCleaner alle restanten laten verwijderen. Daarna de machine opnieuw laten starten (cold-boot!) Daarna Adobe Reader weer gedownload bij Adobe (originele site!) Daarna geïnstalleerd. In de laatste seconde gaat het weer fout; alles verandert weer in een PDF-icoontje en alle .EXE extensies zijn .PDF geworden. 2) Abode helemaal verwijderd middels Control Panel -> Software Opnieuw CCleaner z'n werk laten doen (vond niets - uiteraard). Toen de Machine opnieuw laten starten (cold-boot!) Daarna de voorgaande versie van Adobe Reader gedownload (v8.x) bij Adobe (originele site!) Daarna geïnstalleerd. In de laatste seconde gaat het opnieuw fout; ook nu weer worden alle .EXE files omgezet naar .PDF. Hierna alles verwijderd zoals hierboven beschreven Adobe niet meer geinstalleerd... :( Het heeft gewerkt tot zo'n 2 weken terug (eerste bericht) toen van het ene op het andere moment alles .PDF geworden was. Ik werk(te) veel met Adobe Reader dus is het een (bijna) onmisbaar programma. Heeft iemand nog een goede suggestie/idee...??? Is er wellicht een betere manier om de registry te schonen van allerlei zooi (beter dan CCleaner)...? Alvast bedankt iedereen.
Link naar reactie
Waarom het gebeurt weet ik niet maar wat er gebeurt is volgens mij hierboven al eens beschreven. Op de een of andere manier eigent adobe zich de extensie .exe toe en maakt daar ook pdf-bestanden van. Volgens mij is de simpelste oplossing op dit moment of een andere reader te gebruiken, zoals bijv. Foxit of PDF X-change. Ik weet dat adobe reader soms wat meer mogelijkheden heeft, maar die worden niet zo heel veel gebruikt.
Link naar reactie
Hallo Peter, Dank voor je reactie. Ik heb inmiddels Foxit gedownload en ben het aan het installeren. Dus wat dat betreft neem ik je raad ter harte. Echter druist dit wel tegen mijn principes in van het kiezen van de weg van de minste weerstand... :wink: (ik zeg hiermee niet dat dit zo is voor iedereen; het geldt voor mijzelf). Ik ga in ieder geval Foxit eens uitproberen. Maar mijzelf kennende, weet ik dat ik tòch wil weten waarom dit probleem zich voordoet. Dank en groet!
Link naar reactie
Hallo Peter, In mijn werk wil ik graag ook de oorzaken wegnemen ipv. alleen aan symptoombestrijding doen (vak-deformatie :lol: ) Foxit werkt voorlopig goed als alternatief. Mijn zoektocht naar het hoe en waarom Adobe dit doet, blijft voortgaan. Adobe is niet de meest snelle organisatie met zinnige antwoorden geven... Voorlopig houden zij zich bij een "U kunt Adobe Reader downloaden via onze website". Alsof ik dàt nog niet wist... :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...