anoniem Geplaatst: 1 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2009 [vervolg] Ik heb inmiddels het volgende allemaal gedaan: 1) Adobe Reader helemaal verwijderd middels Control Panel -> Software. Daarna met CCleaner alle restanten laten verwijderen. Daarna de machine opnieuw laten starten (cold-boot!) Daarna Adobe Reader weer gedownload bij Adobe (originele site!) Daarna geïnstalleerd. In de laatste seconde gaat het weer fout; alles verandert weer in een PDF-icoontje en alle .EXE extensies zijn .PDF geworden. 2) Abode helemaal verwijderd middels Control Panel -> Software Opnieuw CCleaner z'n werk laten doen (vond niets - uiteraard). Toen de Machine opnieuw laten starten (cold-boot!) Daarna de voorgaande versie van Adobe Reader gedownload (v8.x) bij Adobe (originele site!) Daarna geïnstalleerd. In de laatste seconde gaat het opnieuw fout; ook nu weer worden alle .EXE files omgezet naar .PDF. Hierna alles verwijderd zoals hierboven beschreven Adobe niet meer geinstalleerd... :( Het heeft gewerkt tot zo'n 2 weken terug (eerste bericht) toen van het ene op het andere moment alles .PDF geworden was. Ik werk(te) veel met Adobe Reader dus is het een (bijna) onmisbaar programma. Heeft iemand nog een goede suggestie/idee...??? Is er wellicht een betere manier om de registry te schonen van allerlei zooi (beter dan CCleaner)...? Alvast bedankt iedereen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2009 Waarom het gebeurt weet ik niet maar wat er gebeurt is volgens mij hierboven al eens beschreven. Op de een of andere manier eigent adobe zich de extensie .exe toe en maakt daar ook pdf-bestanden van. Volgens mij is de simpelste oplossing op dit moment of een andere reader te gebruiken, zoals bijv. Foxit of PDF X-change. Ik weet dat adobe reader soms wat meer mogelijkheden heeft, maar die worden niet zo heel veel gebruikt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2009 Hallo Peter, Dank voor je reactie. Ik heb inmiddels Foxit gedownload en ben het aan het installeren. Dus wat dat betreft neem ik je raad ter harte. Echter druist dit wel tegen mijn principes in van het kiezen van de weg van de minste weerstand... :wink: (ik zeg hiermee niet dat dit zo is voor iedereen; het geldt voor mijzelf). Ik ga in ieder geval Foxit eens uitproberen. Maar mijzelf kennende, weet ik dat ik tòch wil weten waarom dit probleem zich voordoet. Dank en groet! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2009 Je hebt helemaal gelijk, je probleem is niet opgelost, alleen het symptoon en eigenlijk is dat de verkeerde weg. Heb je al eens een email naar Adobe gezonden ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2009 Hallo Peter, In mijn werk wil ik graag ook de oorzaken wegnemen ipv. alleen aan symptoombestrijding doen (vak-deformatie :lol: ) Foxit werkt voorlopig goed als alternatief. Mijn zoektocht naar het hoe en waarom Adobe dit doet, blijft voortgaan. Adobe is niet de meest snelle organisatie met zinnige antwoorden geven... Voorlopig houden zij zich bij een "U kunt Adobe Reader downloaden via onze website". Alsof ik dàt nog niet wist... :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2009 Waarschijnlijk krijg je dat antwoord van een andere PC zonder dat een mens ooit je bericht leest. Arrogantie van een grote jongen, dat zie je wel meer..... :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen