Ga naar inhoud

Windows server 2008


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo Iedereen ik zit met ene probleem ik wil een thuisserver hebben waarbij iedereen moet inloggen ik heb te veel pc in huis die er aan meedoen maar ik weet begod niet hoe ik dat moet installeren mijn bedoeling iedere gebruiker zijn eigen inloggegevens! wee tniet wat beste is programma`s of pc of account account lijkt mij beter en een aparte ruimte oals bijv z:/ als netwerkschijf eigenlijk voorals het systeem hoe het op scholen gebruikt wordt m.v.g Perry ik hoop snel reactie
Link naar reactie
Zoals ik al zei: het opzetten van een Active Directory domein is niet iets wat je zomaar even doet. Er is kennis van zaken voor nodig. Er is ook niet een standaard werkwijze te volgen, maar er is op Internet wel veel informatie te vinden. Ik stel voor dat je maar eens begint te lezen op http://technet.microsoft.com/en-us/windowsserver/dd448614.aspx
Link naar reactie
Besef wel dat een Server 2008 versie al gauw 600 euro kost als het niet meer is. Daarnaast begrijp ik uit je vraagstelling dat je geen ervaring hebt met het opzetten van een server. Persoonlijk zou ik eens gaan experimenteren met Linux. Het moet vast wel met Linux te realiseren zijn dat iedere gebruiker op de server kan inloggen en zijn eigen persoonlijke map heeft om documenten in op te slaan. Met behulp van Samba kun je communiceren met Windows pc's en bestanden benaderen. Het grote voordeel van Linux is dat het gratis is. Daarnaast heeft MS ook nog Windows Home Server. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je daar precies mee kan, maar daar zou je ook eens naar kunnen kijken, want de prijs is in ieder geval een stuk aantrekkelijker dan Windows Server 2008.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...