Ga naar inhoud

belkin dongle werkt niet in windows 7


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo, ik heb sinds kort windows 7 geinstalleerd alleen nu probeer ik internet verbinding te maken alleen het lukt me echt niet ik heb de dongle geinstalleerd met alle drivers enzo alleen hij vind niets en in xp deed ie het altijd en op internet kan ik ook niets nuttigs vinden. weet iemand hier misschien raad mee want ik kom er echt niet uit enzof1993
Link naar reactie
welke versie heb jij dan ik moet namelijk versie 4 hebben en ik heb deze dongle: [url]http://en-us-support.belkin.com/app/product/detail/p/266[/url] en ik kan hem helemaal installeren met compatibiliteits weergave ofzo en ik heb alles al geprobeerd vanaf xp tot vista service pack 2 maar het lukt gewoon niet ik kan alles installeren alleen het programma doe niet wat ik wil het scant niet naar netwerken en ik kan ook niet gebruik maken van de standaard Windows utility echt vet raar
Link naar reactie
Je kan ook het dit proberen: Configuratiescherm - Hardware en geluiden - Apparaatbeheer, dan dubbel klikken op Netwerkadapters, en dan krijg je een lijstje waar je dongle in moet staan. Als je hem daar ziet, dubbelklikken. Ga naar het tabblad "stuurprogramma". Kies "stuurprogramma bijwerken" en laat Windows scannen naar de beste driver. Als die niet wordt gevonden, laat het weten: het wordt dan wel een heel stuk ingewikkelder trouwens.
Link naar reactie
Probeer anders deze pagina eens: [url]http://en-us-support.belkin.com/app/answers/detail/a_id/297/related/1/p/266[/url] Kijk even op de zijkant van je dongle, daar vind je een FCC-nummer. Daarmee kun je in die tabel je versie opzoeken. Probeer daarmee eens je driver te downloaden (op die pagina), met het juiste versienummer. Nou maar hopen dat je versie 3 of hoger hebt, net als ik, anders zal hij (voorzover ik weet) nooit gaan werken onder Windows 7. Wel suf dat Windows 7 die dingen niet automatisch herkent.
Link naar reactie
Dan kun je nog een force install proberen. Dan ga je weer naar Apparaatbeheer, dubbelklikken op Netwerkadapters, dubbelklikken op je dongle als die erbij staat, tabblad "stuurprogramma" kiezen. Dan kies je "stuurprogramma bijwerken". Dan "Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken". Daarna "Ik wil kiezen uit een lijst blabla". Dan "bladeren". Blader dan naar de volgende plek: C:\Program Files (x86)\Belkin\USB F5D7050\Wireless Utility\XP2K ...of in elk geval de plek waar die map van Belkin zich bevindt. Daarna de instructies op het scherm volgen en de juiste driver selecteren. Als dit niet werkt, kun je ook het vinkje "compatible hardware weergeven" proberen weg te halen. Maar dat is iets riskanter, in principe is het mogelijk dat je Windows daarmee flink door de war schopt. Ik zou eerst even een back-up van je bestanden maken voordat je dat probeert.
Link naar reactie
Probeer eens in Apparaatbeheer 1x te klikken op "Netwerkadapters". Dan naar menu "Actie" bovenaan het venster, dan "Oudere hardware toevoegen". Dan 'volgende', daarna "De hardware installeren die ik handmatig blabla". Alle apparaten weergeven, volgende. Dan "bladeren", en dan naar de locatie van je Belkin-folder verwijzen: C:\Program Files (x86)\Belkin\USB F5D7050\Wireless Utility\XP2K Daarna de instructies op het scherm volgen. En dan maar hopen dat hij op je scherm wordt weergegeven. Als dat niet zo is, dan zit je met een apparaat wat gewoon voor geen meter onder Windows 7 wil draaien, ook al beweert de fabrikant van wel. Ik weet niet wat je budget is, maar je kan dan ook voor een nieuwe gaan die wel wordt ondersteund.
Link naar reactie
http://en-us-support.belkin.com/app/answers/detail/a_id/2742/q/network-adapters/p/266 Dus.... blijkbaar wordt ie van jou nog niet ondersteund voor W7.... [quote:f2b584e5a8] Windows 7 Product Support Information Windows 7 users: If you are using an older Belkin Networking product, you may not have support for Windows 7 with your current software. Please visit your product specific support site to check for updated Windows 7-compatible software for your product. Software updates will be posted as they become available. Please check back if your product is not currently supported. Some updates may still be in the process of going through Microsoft’s official certification program. Although they have been thoroughly tested, they may present a warning message when the driver is being installed. These drivers will install on 32 bit operating systems [b:f2b584e5a8]but not on 64 bit systems, which is the normal and expected behavior[/b:f2b584e5a8]. [/quote:f2b584e5a8]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...