Ga naar inhoud

kan vista servicepack 1 niet installeren


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste forumleden ik heb sinds een paar weken vista draaien op mijn laptop (Toshiba) ik heb al een hele berg updates geinstalleerd met automatische updates, maar nu kreeg ik een update van service pack 1. Afijn ik hem gedownload gaat allemaal prima alleen bij het installeren gaat het steeds fout (heb het al zo'n 5 keer geprobeert) als hij dan opnieuw opstart gaat ie installeren alleen bij fase 1 zo rond de 20% stopt ie en zegt ie dat sommige onderdelen niet geinstalleerd kunnen worden en word de installatie ongedaan gemaakt. heeft iemand mss het zelfde probleem gehad en heeft er een oplossing voor?
Link naar reactie
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij mij was de oorzaak: de driver van m'n onboard geluidskaart op mijn moederbord. Dit bleek een verouderde versie van RealTek High Definition Audio te zijn. Toen ik die driver verwijderde (gewoon in Configuratiescherm - Programma verwijderen), deed ie het in één keer goed. Na het installeren van SP1 heb ik toen de nieuwste driver van RealTek gedownload en sindsdien draaide Vista zonder problemen. Dit zou het misschien kunnen zijn, maar het kan ook een heel andere oorzaak hebben, dat laat ik graag aan de meer ervaren mensen hier over 8) (ik heb er niet zo veel verstand van verder)
Link naar reactie
Dat kan ik me niet meer herinneren... ik weet nog dat ik echt uren lang heb zitten googelen op "incompatible driver", "vista sp1 problem", "service pack 1 driver", en dat soort termen, en volgens mij kwam ik toen ergens die oplossing tegen. Je zou eens kunnen kijken of de driver van je SigmaTel C-Major Audio helemaal up-to-date is (met behulp van hun website). Het kan ook aan een andere driver liggen. Dat is moeilijk te zeggen. Maar je kan dit natuurlijk even proberen. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...