Ga naar inhoud

Driverprobleem Win7 64bits


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een kale laptop gekocht XXODD 9070hd met een OEM Win7 HP 64bits DVD. Hybrid graphics middels onboard GeForce 9100M G en PCIex16 GeForce 9600M GS. Installeren ging goed, maar volgens apparaatbeheer zijn bijna alle drivers standaard drivers van Microsoft. Hybrid grafics wordt niet herkend, en de standaard VGA Adapter met zijn gelimiteerde driver geeft op beide VGA-prestatiebeoordelinghen een 1,0; minimaal dus. De meegeleverde CD had alleen 32bits drivers. De van NVIDIA gedownloade driver, zgn ook voor Win7 64bits, wil niet installeren; geeft aan alleen voor Vista te zijn. Errorvenstertje met mededeling dat de gevonden hardware niet past bij deze software. Ik woon in buitenland en kan niet even langs gaan, en op correpondentie met XXODD wordt gewoon niet meer gereageerd. As usual. Suggesties om chipset en Hybrid SLI, dus beide videokaarten aan de praat te krijgen?
Link naar reactie
[quote:c2fafb2955="HvD"]De van NVIDIA gedownloade driver, zgn ook voor Win7 64bits, wil niet installeren; geeft aan alleen voor Vista te zijn. Errorvenstertje met mededeling dat de gevonden hardware niet past bij deze software. [/quote:c2fafb2955] Had je al gecheckt op [url=http://nvidia.custhelp.com/cgi-bin/nvidia.cfg/php/enduser/std_alp.php]nvidia Answers.[/url] An error occured in nvidia graphic card. Typ eventueel de exacte Engelstalige foutmelding in Search by Keyword.
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties. @bsa100: Ik was uiteraard al naar de website van NVIDIA geweest, en had daar de gewenste driver gevonden en gedownload. Heet voluit "186.81_Notebook_win7_winvista_64bit_international_WHQL.exe". Installatievenster geeft al aan dat het om een Vista 64bit driver gaat; Win7 wordt niet eens vermeld. Daarin dus eerdergenoemd errorvenster. Vreemde zaak. @ jolo: Ik heb dat bericht opgezocht; sloeg niet op mijn probleem. Heb compleet bericht gestuurd: antwoord in 24 uur (weekend?). Verwacht er niet veel van. Terecht werd in de NVIDIA FAQ al opgemerkt dat met name notebookbouwers gebruik maken van aangepaste hardware, en dat vereist ook aangepaste drivers, die ze verondersteld worden zelf te leveren. De Mitac (bouwer van deze laptops) website is een rommeltje. Van Windows 7 hebben ze daar nog nooit gehoord, en als je een vraag wil stellen moet je eerst registreren. Maar dat loopt vast in een onbekende URL, waarnaar ze zélf verwijzen. Of in iets Chinees (niet eetbaar). Is dat een leuke manier om verstoken te blijven van moeilijke vragen? Van de met laptop meegeleverde CD Win7 32bits drivers wilden er trouwens maar een paar installeren (cardreader e.d.). Met name l*llig dat ook de chipset driver niet werd geacccepteerd. Volgens Apparaatbeheer praktisch álle drivers dus van Microsoft 12-6-2006. Gaat lekker zo.
Link naar reactie
[quote:91b0691d28="HvD"]Terecht werd in de NVIDIA FAQ al opgemerkt dat met name notebookbouwers gebruik maken van aangepaste hardware, en dat vereist ook aangepaste drivers, die ze verondersteld worden zelf te leveren. [/quote:91b0691d28] Maar blijkbaar niet voor alle XXODD laptops. Want als ik check via http://www.xxodd.nl/index.php?p=download > Notebook > XNi9070hd serie > Driver, dan zie ik daar alleen Windows 7 32 bit drivers staan. Dus wellicht zou je om opheldering kunnen vragen aan [url=http://www.xxodd.nl/index.php?p=text&ID=12]XXOD support.[/url] Ook zou je op GoT het [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1330846/0]XXOD ervaringen topic[/url] kunnen doornemen, en er eventueel een vraag stellen in dat topic.
Link naar reactie
Dat klopt. De originele maker is Mitac (Taiwan). XXODD in Nederland importeert die blijkbaar en brengt ze op maat gemaakt onder hun naam uit: je kunt ze namelijk bij de bestelling zelf configureren. Die op hun downloadsite aangeboden Win7 32bits drivers zijn identiek aan die op de meegeleverde CD, zoals ook in beginbericht vermeld. (Uw opgegeven link had ik al lang geprobeerd voordat ik het forum op ging). Desgevraagd naar Win7 64bits drivers werd ik naar die pagina verwezen: zinloos natuurlijk. Sindsdien geen antwoord meer. Ik had vorige week net genoeg tijd om op de ombouw te wachten; installatie dus niet laten doen. Maar dat mag er niet toe doen; ik mag een werkend systeem verwachten, of hulp om het (optimaal) werkend te krijgen.
Link naar reactie
Nee, dat is nou juist het probleem. Zoals ik al eerder vermeldde en antwoordde had ik al lang van die webpagina die driver gedownload (complete filenaam ook al vermeld). Daarin wordt gesuggereerd dat het ook voor Win7 is, maar na uitpakken en in de map "graphics" de setup starten is eerdergenoemde errormelding het resultaat; geeft o.a. aan een Vistadriver te zijn. Ook de chipsetdriver wordt niet gepikt. Ik begin te vermoeden dat het misschien niet eens een driverkwestie is, maar wat dan wel?
Link naar reactie
[quote:8a0540a728="HvD"]Heet voluit "186.81_Notebook_win7_winvista_64bit_international_WHQL.exe". Installatievenster geeft al aan dat het om een Vista 64bit driver gaat; Win7 wordt niet eens vermeld. [/quote:8a0540a728] Dan wordt blijkbaar je Windows versie niet correct gedetecteerd. Ik heb hier geen laptop met een onboard nvidia video. Wel draai ik al enig tijd Windows 7 RC 64bit op mijn hoofd PC. Als ik daarop 191.07_desktop_win7_winvista_64bit_english_whql.exe installeer, dan toont de setup de correcte Windows versie. [quote:8a0540a728] nvidia Windows 7 [64-bit] Didplay Drivers [/quote:8a0540a728] [quote:8a0540a728="HvD"]Errorvenstertje met mededeling dat de gevonden hardware niet past bij deze software. [/quote:8a0540a728] Zou je de foutmelding ook nog letterlijk overgetypt kunnen posten? Ik vond een topic op het nvidia forums met setup problemen onder Windows 7 [url=http://omgili.com/jmp/.0rSU5LtMgx6CPn6vzwIOp1ZPG7o9BBTXtR8F6Umn2mQl99gXyGk0LqZN2aJOCBZTZrm9lkmu5PJbn0ybJcXrkBrMKni.MkpiB0DOkcHgu.XFz4Np5FkhoXigmO1nftRIf5dBJendpxlAdH1RZjxdIEzUhWBN5K7z4AphwWr_uBM0ZgfPoiHc8FQ7_Km3.R4etTY_xNbtQ_q4KstXdkdE9MFc59t8eUN]Cant Update Geforce 8400M GS.[/url] Overigens de hyperlink die bsa100 postte is alleen voor de Engelstalige Windows Vista/7. En die 186.81_Notebook_win7_winvista_64bit_international_WHQL.exe die jij had gedownload, is voor [url=http://www.nvidia.com/object/supported_languages.html]meerdere talen.[/url] [quote:8a0540a728="HvD"]Ook de chipsetdriver wordt niet gepikt. [/quote:8a0540a728] Welke exacte foutmelding kreeg je toen? En welke chipset drivers probeerde je te installeren? Ik denk dat je dat probleem het eerste zou moeten oplossen. Om mee te beginnen zou je applicatie [url=http://www.guru3d.com/category/driversweeper/]Driver Sweeper[/url] kunnen downloaden en installeren. Daarmee kun je in veilige modus video- en chipset drivers restjes mee verwijderen. Tenminste nadat je deze hebt verwijderd via het Configuratiescherm. En in veilige modus ook hebt verwijderd in het Apparaatbeheer. En annuleer een eventueel dialoog om Windows te herstarten. Dat hoef je pas te doen, nadat Driver Sweeper de video- en chipset drivers restjes heeft verwijderd. Heb je al gecheckt of er chipset drivers beschikbaar zijn via Windows Update? Eventueel bij de optionele drivers. Had je dat chipset probleem al voorgelegd bij XXOD support?
Link naar reactie
Bedankt vor je uitgebreide verhaal. Wat chipset betreft: - Eerst heb ik de driver van de XXODD CD gebruikt, die identiek is aan die op hun downloadsite: versie 15.46, is voor Win7-32bits. Installatie afgebroken. - Op NVIDIA website niets te vinden omtrent MCP79MH chipset. Aangezien SIW info vermeldde dat het een nForce 730i Rev. B1 chipset is, daarnaar gezocht. Was er inderdaad, weliswaar met vermelding van VGA 9400/9300 ipv 9100/9600. Toch gedownload: v15.49 210 MB van 10/01/2009, filename: 15.49_nforce_winvista_win7_ 64bit_international_whql.exe Geïnstalleeerd: slechts vier drivers vermeld; IDE, SATA en 2 stuks Network. Nil VGA. - Of dit de juiste chipset driver is betwijfel ik dus. Maar welke is dat wél. Wat Graphics betreft: - Eeerst dus die XXODD driver van CD/website: versie 186.91, is voor Win7 32bits. Installatie afgebroken. - Op NVIDIA website voor GeForce 9M serie Win7 64bits: 186.81 138MB van 19 aug 2009. Filename: 186.81_notebook_win7_winvista_64bit_international_whql.exe Ook als je hun downloadsite zélf op je laptop laat zoeken, komt NVIDIA met deze driver! Desondanks bij setup vanuit de submap "Display"; het installatievenster "NVIDIA stuurprogramma's voor beeldscherm (Windows Vista [64-bit])". Daarin het foutmeldingsvenster met titel: "Fout bij installeren van NVIDIA" en tekst: (rood kruis) en "Het NVIDIA installatieprogramma kon geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware. Het installatieprogramma gaat nu afsluiten" knop "OK" en verder niets. Einde verhaal. - Op NVIDIA kon je ook selecteren op inclusief Beta's; inderdaad een beschikbaar voor Win7 64bit Engels, versie 195.39Beta, 30 oktober 09, 143MB. Filename: 195.39_notebook_Winvista_win7_international_beta.exe Volgens tekstfiles voor Win7 64bits en o.a. GeForce 9100M G en 9600M GS. Prima dus? Tijdens installatie identieke foutmelding omtrent compatibiliteit met huidige hardware. Vreemd, want nu iig wel de aanhef "NVIDIA stuurprogramma's voor beeldscherm (Windows 7 [64-bit])". Schiet mij maar lek! (dat laatste stond er niet bij). Zoals gezegd, kreeg ik na contact met XXODD alleen de verwijzing naar hun downloadsite; beetje dom als ze weten dat daar de 32bits ipv 64bits drivers op staan, verder geen reactie. Op de Mitacsite zoals gezegd alleen maar oude bagger. Windows upodate/Microsoft Update vermeldt niets, ook niet als optional, zoals gebruikelijk bij hardware-updates. Ik heb die in je antwoord vermelde links bekeken, maar ben nog niet aan driververwijdering etc. toegekomen. De meegeleverde Windows DVD is een OEM System Builder Pack Win Home Prem 7 64-bit Dutch. Prima toch voor op een kale laptop? Om nog meer tijdverkwisting te voorkomen heb ik een Upgrade Versie Win 7 Home Prem besteld. Daarin zitten zowel 32bits als 64bits installaties. Heb nog een geldige XP-licentie liggen, dus met clean install zou dat moeten lukken. Tenzij ik binnen vier dagen deze kwestie kan oplossen (in dat geval gebruik ik die upgradeversie voor mijn hoofd-PC).
Link naar reactie
[quote:251ecf9f93="HvD"]"Het NVIDIA installatieprogramma kon geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware (..) [/quote:251ecf9f93] Ik heb deze vertaald naar het Engels via google vertalen [quote:251ecf9f93] The NVIDIA installer could not find drivers that are compatible with your current hardware [/quote:251ecf9f93] Met die zoekwoorden + Win7 kwam ik uit op deze site Fix Notebooks Troubleshooting and News. Daar staat een [url=http://www.paralaptop.com/lenovo-laptops/how-to-install-nvidia-drivers-on-windows-7.html]How To Install Nvidia Drivers On Windows 7[/url] die weliswaar over een Lenovo laptop gaat. Maar aan te instructies te zien, kun je dit ook proberen voor jouw laptop.
Link naar reactie
Helaas; ook dat heeft niet gewerkt. De instructies in die link precies uitgevoerd, en het zag er goed uit, tot de bekende mededeling kwam omtrent mismatch driver en systeem; niet persé de hardware dus, maar het OS. Vreemd, want 186.81, 195.39Beta, én de Displaydriver van nForce 15.49 zouden o.a. Win7 64-bits compatibel zijn, maar de error melding die ik krijg luidt dat "dit stuurprograma deze versie van Win[b:a98f4ecf87]Vista[/b:a98f4ecf87] niet ondersteunt. Hoezo Win Vista??? Lijkt wel of het geïnstalleerde OS van een andere planeet is? IK begrijp er geen Yota meer van.
Link naar reactie
Vervelend probleem! Ik kan erover meepraten, mijn probleem is ietsje anders maar ik krijg dezelfde foutmelding: niet geschikt voor deze versie van Windows Vista, terwijl ik Windows 7 heb i.p.v. Vista! Ik ga (morgen) proberen om de driver te forceren met een programma genaamd RivaTuner. Ik laat je wel weten of het heeft gewerkt, zo ja dan kun je het natuurlijk hetzelfde proberen. RivaTuner heb ik trouwens hier vandaan binnengehaald: [url]http://downloads.guru3d.com/RivaTuner-v2.09-download-163.html[/url] Nou maar hopen dat dit misschien een oplossing is voor ons probleem! Ik kom er nog op terug.
Link naar reactie
In ieder geval bedankt. Nou maar hopen dat iemand een goed idee heeft, of diverse instanties eindelijk eens met goede Win7 64bits drivers komen. Schandalig dat dat iedere keer zo lang moet duren, terwijl de testversies van nieuwe systemen al maandenlang draaien. Blijf intussen ook zelf naarstig zoeken. Jammer dat die Mitac-website een puinhoop is. Ze zijn niet bereikbaar zonder registratie, maar de registratieknop indrukken leidt naar een onbekende URL; doodlopend dus. Lekker slim van een bedrijf dat in de computerbusiness zit.
Link naar reactie
Laatste ontwikkeling; telefonisch contact gehad met XS2 Europe BV (XXODD), waar na zoveelste uitleg van situatie ruggespraak werd gehouden en mij beloofd werd dat de 64-bits drivers voor betreffende laptop een uurlater op hun downloadsite zouden staan. U mag 324 keer raden of dat ook zo was. Zulke bedrijven mogen ze van mij blacklisten. Dit kost me al tien dagen al mij vrije tijd, en nog steeds geen goed werkend systeem voor toch al gauw duizend euri. Door gerommel met verkeerde drivers (je moet toch wát) op gegeven moment zelfs geen bootup meer in safe mode. Mochten die goede drivers er alsnog komen, laat ik het gelijk weten voor diegenen met dezelfde problemen.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Beetje laat, maar toch even netjes afsluiten. Pas op 22 november werden de benodigde drivers aangeboden op de website van Mitac/Getac, de eigenlijke fabrikant. Maar op de website van XXODD staan ze nu nóch niet! Lekker attent tegenover de klant, zo'n gebrek aan service. Heb dus pas na bijna 4 weken die laptop kunnen installeren; erg lullig als je een nieuw speeltje in huis hebt waar je niks mee kan. Voor mij zijn XS2NL en XXODD voortaan vette afraders; er zijn gelukkig bedrijven die hun verplichtingen wél nakomen, al is het even zoeken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...