Ga naar inhoud

Outlook adresboek: gegevens naar tekstbestand?


anoniem

Aanbevolen berichten

Voor zover mij bekend is het niet mogelijk om een .pst file over te zetten naar een Windows Mail (het equivalent van Outlook Express) adresboek (.wab file???). Maar is er wel een mogelijkheid om de gegevens uit een Outlook .pst file te kopiëren naar een tekstbestand? (Of desnoods af te drukken?). Dat maakt het wat simpeler voor de persoon in kwestie om alle "oude" Outlook gegevens over te typen in een Windows Mail adresboek.
Link naar reactie
Toegegeven: 't is een aardige (die Easy Transfer)! Maar erg veel helpen zal het niet om een Outlook .pst file vanaf een XP systeem te verkassen naar een Vista systeem, waar de gebruiker geen Outlook meer gebruikt, maar Windows Mail. En Windows Mail kan niets aanvangen met een .pst file..... Betrokkene heeft weinig andere keus dan z'n Windows Mail adresboek (.wab, net als z'n voorganger: Outlook Express?) te vullen met handmatig ingevoerde gegevens......
Link naar reactie
Misschien kun je map van de exe die bij de wab hoort even overzetten, dus niet installeren... kijk eens of je met de exe dan het adresboek in kunt zien. Dan open je ook het adresboek van Windows mail en met Ctrl-C en Ctrl-P paste je alle geselecteerde adressen in Windows mail. Zoiets is me waar OE wel opstond wel gelukt. en het adres boek als csv exporteren en weer importeren? En...: Effe verder zoeken .... je staat verteld hoe creatief sommigen zijn...
Link naar reactie
[quote:280a6d08b6="Martijn Hogendorf"]Je kan wel vanuit outlook exporteren naar een "door lijstscheidingstekens gescheiden waarden" kan windows mail deze niet importeren? Bestand > importerne exporteren > naar een bestand exporteren en de wizard even doorlopen[/quote:280a6d08b6] is het zelfde als de door mij reeds genoemde csv...... je kunt dan vaak kiezen voor het lijstscheidingstekens, bij csv is het de komma, maar vaak is het ook tab maar heet het geen tsv... kijk maar bij excel (2003)... het is txt of prn of csv..... ;)
Link naar reactie
Het gaat (ging) mij puur om het Outlook 2003 adresboek. En helaas zitten daar verrekte weinig mogelijkheden in tot opslaan als, exporteren, etc. Ik heb alleen een optie gevonden om de hele riedel gegevens van "de contactpersonen" af te drukken. Dat heb ik dan maar gedaan..... :wink: En aan de eigenaar is nu de eer om alle gegevens handmatig in het adresboek van Windows Mail in te voeren.
Link naar reactie
Volgens mij is nog steeds de makkelijkste methode (in Outlook 2003): Ga naar Contactpersonen Kies Bestand / Exporteren / naar een bestand / kies Excel, er wordt dan gevraagd uit welke map, en je kunt nog velden toewijzen of weglaten. Klik maar weer op volgende, en blader naar een lokatie type de naam en ga koffie drinken. Bij een gemiddeld aantal contactpersonen is de koffie nog niet op als de zaak op het bestand staat. En in een excel kun je kolommen weglaten, toevoegen, verschuiven, waarna je het bestand als het andere programma dat nodig heeft naar .csv kunt exporteren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...