Ga naar inhoud

Windows upgraden


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik kreeg zojuist mijn windows 7 upgrade dvd binnen. Op mijn PC draait Xp (en 7 RC), dus de upgrade wordt geen probleem. na de installatie een image maken en ook de toekomst zou geregeld moeten zijn. Wat ik mij echter afvraag, als er nu geen image is en W7 moet om de een of andere reden opnieuw geïnstalleerd worden, dan staat er geen XP meer op de computer. Moet dat dan eerst worden geïnstalleerd voor W7 upgrade er weer op kan ? EDIT: Ik lees net in de topic van Gerben de oplossing ( http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=203953 )
Link naar reactie
Volgens mij maak je een denkfout hoor. Want als jij de Windows 7 upgrade hebt installeert die over je XP installatie heen en is je XP dus verdwenen volgens mij. Het enige wat je zou kunnen proberen is een aparte image van je XP maken en dan Windows 7 installeren en daarna je image van je XP in een aparte partitie terug te plaatsen. Maar of dat zal werken weet ik niet.
Link naar reactie
Ik denk dat ik het niet duidelijk heb uitgelegd. Ik hoef XP er absoluut niet meer naast. Ik werk al een tijdje met de RC en die beval prima. De versie die ik nu gekocht heb is de upgrade en die controleert of er een legitieme versie van windows (XP of Vista) al geïnstalleerd is, zo niet, dan kun je de upgrade niet gebruiken. De installatie doet het nu dus, omdat ik nog XP er op had staan, maar die verdwijnt, dus als ik in de toekomst eens een schone installatie wil doen van W7 doet die dat niet op een lege HDD. Ik voel er dan weinig voor om eerst XP te installeren en te activeren en dan weer W7, maar gezien de link uit de topic die ik hierboven aanhaalde zijn er dus work-arounds voor.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...