Ga naar inhoud

win7 en toegang tot computers in (draadloos) netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Dag allemaal, Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor het volgende. In mijn draadloos netwerk hangen twee PC's en een laptop. Op een PC en op de laptop heb ik Win 7 (Ultimate RC build 7100) geinstalleerd om te zien of ik tzt het familypack Win7 Home Premium zal gaan aanschaffen. Op de andere PC draait Windows XP, servpack 3. Alle PC's "zien" elkaar in het netwerk. Tot nu toe ben ik behoorlijk positief over Win 7. Er is alleen een ding wat me niet bevalt. Ik kan niet van en naar de C:(systeem)schijven kopieren van de PC's met Win7 "omdat ik niet de vereiste machtigingen heb". Dit lijkt me redelijk onzinnig omdat ik alles zo heb ingesteld dat "everyone" toegang heeft en alles mag wijzigen etc. Ik ben namelijke de enige die toegang heeft tot deze machines en ik heb wachtwoordbeveiliging voor het delen van bestanden bij netwerkcentrum etc. al uitgeschakeld. Ik kan wel bestanden kopieren wijzigen op de D:(data) drives van alle machines. Op de machine met XP kan ik wel de systeemschijf C; benaderen. Is dit weer een truuk van de heer Gates om voor mij te willen beslissen wat ik wel of niet mag met mijn machines en weet iemand een manier om dit te omzeilen? Bij voorbaat dank! Groet, Karel.
Link naar reactie
[quote:99834d5e58="Henk Bakker"]Je kunt het beste de bestanden die je wilt zien op de andere pc's in de map openbaar zetten. Dan kun je ze vanaf Windows 7 benaderen.[/quote:99834d5e58] Sorry, Henk, maar dat is het probleem niet. Ik wil gewoon op elk moment vanuit een machine de schijven van de andere machines kunnen benaderen en dan niet gehinderd worden door de beveiligingsfratsen van Gates. Ongetwijfels zijn die fratsen heel nuttig om digibeten tegen zichzelf te beschermen maar ik wil dat spul simpelweg kunnen uitschakelen. Onder XP kon dat heel aardig:De optie Delen was alleen niet beschikbaar voor de systeemmappen Documents and Settings, Program Files en WINDOWS. Onder Win7 is dat kennelijk uitgebreid tot de complete systeemschijf Wie o wie heeft de echte truuk om dit te omzeilen?
Link naar reactie
[quote:f14b5f72d3="Anjo"]En als je de PC via zoekvenster of browser op IPadres benaderd, kun je dan wel doen wat je wit?? Ikdoe t hier ook zo in Vista omdat dat elke keer loopt te kankeren over rechten etc..[/quote:f14b5f72d3] Klinkt stom maar ik kan vanuit de browser met http:// etc. de laptop (met Win7 erop) niet benaderen (webagina kan niet worden weergegeven). Hetzelfde adres pingen gaat prima en ik kan in de verkenner bij mijn netwerklocaties de laptop drives zien en de data drive ook openen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...