Ga naar inhoud

Installatie van Win7


anoniem

Aanbevolen berichten

Wil ik hier toch ff vermelden: De installatie van Win7 verloopt vlekkeloos. Hij doet alles zelf: het installeren van de juiste hardwaredrivers (wat voor mij toch steeds een groot struikelblok was) doet hij ook zelf.In ongeveer een kwartier tijd had hij alles er op gezet. Werkelijk fantastisch!!! :D In apparaatbeheer stonden geen vraagtekens meer. Voordat er Win7 op kwam is er t een en ander wel veranderd aan mn hardware. Zo heb ik een Phenom Quad Core Processor,2300MHz, 4 core's er in zitten en 4 Gieg aan geheugen. Natuurlijk een Asus M2N-E moederbord en een 500W voeding van Sharkoon er in. Ik heb zo het gevoel dat Windows 7 daarmee wel moet kunnen draaien. De floppydrive en de brander zijn hetzelfde gebleven. Zit nu Windows 7 een beetje uit te vogelen, waar alles zit. (wel heel ergens anders dan in XP, hihi). Groetenissen, Margreet.
Link naar reactie
Heb nog ff n vraagje: Stel er gaat een onderdeel van de hardware kapot en moet vervangen worden, hoe zit dat dan met de licentie? Moet die opnieuw aangevraagd worden of zoiets? Ik heb gehoord dat de legale versie maar voor 1 pc geldt. En als er nieuwe hardware in komt is die pc toch niet meer hetzelfde?? Ziet Microsoft dat dan als een andere pc??? Groetenissen, Margreet.
Link naar reactie
Heb een probleempje: Op het buroblad heeft Windows een map(geen snelkoppeling) neergezet die verwijst naar een map op C waarin je vanalles kan zetten: Buroblad, Contactpersonen, Downloads, Favorieten, Koppelingen, Afbeeldingen, Documenten, Muziek, Videoos enz. Hij doet me sterk denken aan de map die onderaan in de taakbalk staat: Bibliotheken. Op zich erg handig bereikbaar, echter beide mappen zijn gekoppeld aan de C partitie en die wil ik nou graag schoon houden voor Win7. De afbeeldingen enzo wil ik graag op de D partitie. Zo deed ik dat ook met XP. Alleen daar kon je Mijn Documenten koppelen aan de D partitie. Een zelfde manier heb ik hier ook gezocht met die bibliotheken of die map op het buroblad, echter ik krijg het niet voor elkaar om ze op de D te krijgen. Weet iemand van jullie misschien hoe ik dat kan doen?? Of is dat niet mogelijk, gezien dat het systeemmappen zijn. Ik wil Win7 daardoor ook niet om zeep helpen door te gaan knoeien met systeemmappen..... Groetenissen, Margreet.
Link naar reactie
[quote:f9b23773cc="Margreet57"]Heb een probleempje: Op het buroblad heeft Windows een map(geen snelkoppeling) neergezet die verwijst naar een map op C waarin je vanalles kan zetten: Buroblad, Contactpersonen, Downloads, Favorieten, Koppelingen, Afbeeldingen, Documenten, Muziek, Videoos enz. Hij doet me sterk denken aan de map die onderaan in de taakbalk staat: Bibliotheken. Op zich erg handig bereikbaar, echter beide mappen zijn gekoppeld aan de C partitie en die wil ik nou graag schoon houden voor Win7. De afbeeldingen enzo wil ik graag op de D partitie. Zo deed ik dat ook met XP. Alleen daar kon je Mijn Documenten koppelen aan de D partitie. Een zelfde manier heb ik hier ook gezocht met die bibliotheken of die map op het buroblad, echter ik krijg het niet voor elkaar om ze op de D te krijgen. Weet iemand van jullie misschien hoe ik dat kan doen?? Of is dat niet mogelijk, gezien dat het systeemmappen zijn. Ik wil Win7 daardoor ook niet om zeep helpen door te gaan knoeien met systeemmappen..... Groetenissen, Margreet.[/quote:f9b23773cc] Je kan je mappen op D toevoegen aan je bibliotheek.Rechtsklik op je mappen in D of ander schijf selecteer map toevoegen aan bibliotheek...
Link naar reactie
Wil niet zeuren hoor, maar ik denk een oplossing gevonden te hebben voor volgend probleem: De Windows Media Player 12 die bij mn Home Premium zit van Win7 wou bepaalde mp3 bestanden niet afspelen. Daarom had ik VLC Media Player geïnstalleerd. Helaas niet goed opgelet of het een 64bit versie betrof... Veel hielp het niet...ik kreeg met bepaalde mp3 tjus nog de melding: Uitvoeren vanaf de server is mislukt. Veel snapte ik niet van die melding: hoezo server? Ik had ze toch op mn harde schijf staan? Dus heb ik es zitten googelen naar die foutmelding. Daar las ik dat er een paar zeiden de Windows Media Player uit te schakelen. Maar dan kon ik toch net zo goed VLC Media Player desinstalleren? Dat heb ik dus gedaan en nou speelt Windows Media Player een paar van die 'mislukte' mp3 tjus wel af. Zou het dan toch zo geweest zijn dat Windows Media Player en VLC Media Player ruzie hebben zitten maken? Ik bedoel 2 programmaas die hetzelfde doen..... Groetenissen, Margreet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...