Ga naar inhoud

Applicaties standaard laten openen op primaire beeldscherm


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik het onder WinXP Pro SP3 voor elkaar krijgen dat applicaties standaard op het primaire scherm openen? Ik heb een laptop (zie sig) waar ik een CRT beeldscherm en een CRT TV op aangesloten heb, zodat ik series en films vanaf m'n laptop op m'n TV kan kijken, en dat ik voor normaal werk een dual monitor setup heb. Het is probleem is dat als ik een applicatie heb afgesloten terwijl hij op het secundaire scherm stond, hij ook daar weer opent. Dat vind ik echt heel irritant, want als ik bijvoorbeeld een programma op die CRT monitor had gebruikt en afgesloten, en m'n laptop staat nu ingesteld dat het externe scherm de TV is, dan opent die applicatie op m'n TV. Wat ik wil is dat alle applicaties altijd openen op het primaire scherm. Is dat mogelijk, zo ja, hoe?
Link naar reactie
Ultramon ken ik, heb ik er toevallig laatst weer afgegooid, omdat ik het eigenlijk geen toegevoegde waarde vond hebben. Op m'n werk staat het ook geïnstalleerd op de PC's, maar daar is het formaat van de startbalk standaard. Ik heb zelf de startbalk links verticaal staan, auto-hide aan, en 6 quick-launch icoontjes (klein) breed. Op die manier kan ik namelijk 17 programma's aan hebben, zonder dat het gegroepeerd wordt, en dan is een groot deel van de naam nog leesbaar. Maar met Ultramon kan het volgens mij alsnog niet, enige wat je dan hebt is zoals in die eerste link van je wordt beschreven je dan die functie hebt "move to other monitor". Maar je kan alsnog niet instellen dat alle programma's standaard op je primaire scherm openen. Ik weet dat je in CCleaner een functie hebt onder Windows>geavanceerd om het venster grootte/locatie cache te wissen. Maar dan zijn alle vensterinstellingen weg, dus ook of je een map in details, thumbnails of list weergeeft. Eigenlijk wil ik alleen het locatiecache wissen (of eigenlijk nooit opslaan).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...