Ga naar inhoud

Geplande taken en standby


anoniem

Aanbevolen berichten

Ben op zoek naar een oplossing. OS is XP SP3. Ik wil 's avonds een geplande taak laten uitvoeren op mijn pc. 1. Als de pc in de standby modus staat, moet eerst de pc wakker gemaakt worden, dan de taak uitvoeren, en dan weer terug in standby gaan. 2. Als de pc NIET standby staat moet de taak uitgevoerd worden en mag de pc NIET in standby gezet worden. Nu kan ik natuurlijk energiebeheer zo instellen dat het systeem automatisch na een bepaalde periode in standby gaat, maar om nu niet relevante redenen wil ik dat niet. Hoe kan ik nu, met een script of zo, er voor zorgen dat automatisch gebeurt wat hierboven is beschreven? Alvast dank voor het meedenken.
Link naar reactie
Er zijn verschillende programmatjes voor, waarvan ik die ik bedoel niet kan vinden. Missschien voldoet [url=http://tinyurl.com/yzv25sf]deze[/url] al? Het idee is dat je instelt dat de pc automatisch op standby gaat als die taak klaar is, en automatisch wakker word als dat niet moet. Ik geloof dat er in een CT praktijkgids (dus ook ooit een gewoon nr.) een cursus stond hoe dit moest, maar ik weet al niet meer welk nummer. Al met al sorry voor mijn gebrekkige antwoord, maar ik hoop dat je er toch iets verder mee komt... Suc6! :wink:
Link naar reactie
Heb dat progje even bekeken maar krijg niet de indruk dat het doet wat ik wil. Het progje of script moet doorhebben dat ie de pc in standby moet zetten als de pc vóór de geplande taak in standby stond, en dat ie dat niet mag doen als de pc in bedrijf was vóór de start van de geplande taak. Lijkt me een lastige klus.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...