Ga naar inhoud

Zoekfunctie in Win7


anoniem

Aanbevolen berichten

De zoekfunctie in Windows is nooit "je dat" geweest, hoewel ik er in XP aardig mee kan leven. Recentelijk maakte ik voor het eerst kennis met Vista en kwam tot de conclusie dat deze Windows versie niet echt meer beschikt over een zoekprogramma'tje zoals in XP, waar je nog naar hartelust kan filteren op b.v. grootte, geavanceerde opties, etc. Hoe is dit binnen Win7 geregeld? Is er daar weer en aparte, wat uitgebreidere functie van gemaakt, of is het nog verder uitgekleed?
Link naar reactie
Over de zoekfunctie van Windows 7 is enig info te vinden op http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/products/features/windows-search Als dat niet voldoet zou je eventueel kunnen zoeken in Windows 7 via applicatie Locate32. Informatie daarover is onder andere te vinden in dit artikel op de site van computer!totaal http://computertotaal.nl/article/554/windows-7-supersnel-zoeken-met-locate32.html
Link naar reactie
Deze vraag is eerder voorbij gekomen en daar plaatste ik de volgende reactie, misschien heb jij daar ook wat aan: [quote:02fe31e180] Heb je al een oplossing gevonden? Met de windows-toets + f open je de zoekfunctie in een venster. Daar kan je een zoekopdracht geven (die wss niets vindt). Zodra hij inderdaad niets vindt kan je de lokatie opgeven waar gezocht moet worden. Mss heb je daar wat aan! [/quote:02fe31e180]
Link naar reactie
[quote:5d5ed1cdd2="Lord Wodan"]Met de windows-toets + f open je de zoekfunctie in een venster. Daar kan je een zoekopdracht geven (die wss niets vindt). Zodra hij inderdaad niets vindt kan je de lokatie opgeven waar gezocht moet worden.[/quote:5d5ed1cdd2] Da's leuk, maar beperkt. Je kunt immers (nog steeds) geen uitgebreide filtering toepassen, zoals in XP wel mogelijk is. Waarom Microsoft niet de functie zoals-ie in XP aanwezig is, heeft vastgehouden, is me een raadsel. Ik vind dit nog steeds verreweg de beste van alle Windows zoekertjes die ik in de loop der jaren voorbij heb zien komen. De link van Gerben is ook een aardige, maar m.i. mist deze freeware de mogelijkheden die de XP Zoeker wel heeft: zoeken op datum een periode, in verborgen- en/of systeemmappen, e.d.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...