Ga naar inhoud

Windows 7 en Video kaart 1440x900


anoniem

Aanbevolen berichten

Heb net Windows 7 ultimate ge-installeerd, en nu wordt mijn videokaart alleen nog herkend als "standaard VGA grafische adaper", waardoor ik de benodigde resolutie 1440x900 niet meer aan kan(staat er niet tussen). Het gaat om en Ati Radeon Xpress 200 series (dat herkent hij nu wel bij chiptype, bij geavanceerde instellingen) Bij alle modi weergeven staat echter deze resolie niet bij, en die heb ik echt nodig voor mijn beelscherm Samsun Syncmaster 2223NW. Diverse drivers en software gedownload van Ati en Nvidia, maar noppes. Het programma Ati Catalyst etc.doet het ook niet onder W7, het installeert wel, maar je kan het niet opstarten, de enige manier om resolutie te wijzigen is conf.scherm van W7 zelf. help, help, help, ben al een week aan het zoeken..........
Link naar reactie
De grafische chip van de ATi Radeon XPress 200 zit op het moederbord van je PC. Het is dus geen losse videokaart met ATi-GPU, waar de ATi Catalyst-drivers (volgens mij exclusief) voor bedoeld zijn. Wat je moet doen, is kijken welk type moederbord je hebt. Vervolgens kun je de nieuwste drivers voor dat type moederbord downloaden bij de fabrikant. Grote kans dat er inmiddels ook drivers voor Windows 7 voor beschikbaar zijn. Succes :)
Link naar reactie
Heeft allemaal niet mogen baten. Heb nu voor 42 euro een andere grafische kaart gekocht: ASUS EAX1300PRO 256MB DDR2 Vervolgens Ati Catalyst controlcenter gedownload (doet het nu ineens wel onder Windows 7 ?? ), en het zaakje loopt als een tiet. Ook Windows Moviemaker doet het, waar hij voorheen aangaf dat de systeem-eisen te laag waren. Heb alleen in al de mogelijke resolutie's geen 1440x900 staan, maar ATI heeft zelf bij het installeren 1680x1050 ingesteld, en dat is ook prima. Ik eindig even met dank aan de "replyers", voor de genomen moeite. En zeker wil ik Vobis in Rosmalen even bedanken, waar een zeer vriendelijk personeelslid mij heeft geholpen de juiste kaart te kiezen, en zelfs persoonlijk de juiste drivers op internet heeft opgezocht, en de Link naar mij toe gemaild. Het was me al vaker opgevallen: de service daar is meer dan TOP !! :P :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...