Ga naar inhoud

Windows7 en outlook express


anoniem

Aanbevolen berichten

Ja, ook ik was verbaasd geen outlook in Win 7 aan te treffen. Sinds vandaag draai ik dus ook Win 7. Het is ff uitvogelen hoe het allemaal werkt, maar ik heb dus Windows Live Mail geïnstalleerd. Ook das ff wennen...vooral contactpersonen importeren vanaf mn externe harde schijf, maar heb het voor elkaar gekregen. Verder vind ik Win7 tot nog toe goed, het installeren ging ook al van een leien dakje, echt heel anders dan XP, daar moest je handmatig eerst naar hardwaredrivers zoeken wat nogal wat tijd in beslag nam, maar Win7 schijnt dat allemaal zelf te doen. Dat vind ik geweldig.
Link naar reactie
Uh...dit leek me een geschikt topic om mijn vraag neer te zetten. Ik heb in Windows Live Mail mn pop3 voor inkomende mail van mn provider ingesteld. Nou krijg ik al een paar dagen geen mail en een foutmelding dat ie de pop3 niet kan vinden. Kan het zijn dat ik toch mn hotmail adres daar in moet voeren? Bij het berichten verzenden verstuurt ie ze wel. Ze staan in Verzonden Items. UH...heb ik iets fout gedaan bij het instellen van mn account van mn provider?? Groetenissen, Margreet.
Link naar reactie
@ Margreet: Heb je de juiste poortnummers ingevuld bij het toevoegen van de account in Live Mail? Moet een extern mailprogramma zich niet met beveiligd wachtwoord-verificatie aanmelden bij de mailbox van je provider? Is er een netmail-applicatie beschikbaar van je provider? Zo ja, dan kun je in ieder geval kijken of je mail ontvangen hebt.
Link naar reactie
[quote:58adf94d5d="Margreet57"] Nou krijg ik al een paar dagen geen mail en een foutmelding dat ie de pop3 niet kan vinden. [/quote:58adf94d5d] Wat heb je ingevuld: pop3.provider.nl of pop.provider.nl Sinds kort gebruik ik Windows Live Mail i.p.v. Outlook Express. Eén account gaf een foutmelding, omdat er pop3 stond i.p.v pop.
Link naar reactie
Uh Hythloday, ik heb pop3 ingevuld bij mn accountaanmaak. El, ik heb de poortnummers zo gelaten als ze stonden aangegeven, ik wist niet beter...Heb trouwens ook geen idee of een extern mailprogramma zich met een beveiligd wachtwoord-verificatie moet aanmelden bij mn provider.... Bedoel je met netmail-applicatie dat je online op hun site je webmail kan bekijken? In dat geval is het antwoord ja. Groetenissen, Margreet.
Link naar reactie
Ik vond onderstaande uitleg, weliswaar voor een Iphone, maar je de instellingen komen overeen met Windows Mail. [i:2f737165de]Je moet hiervoor het volgende doen: 1. Ga naar Instellingen > Mail, Contacten, Agenda > Voeg account toe… > Anders. 2. Geef het account een naam en vul je gebruikersnaam en wachtwoord in. Klik op Bewaar. 3. Zet bovenin het scherm de schakelaar op POP (in plaats van IMAP). 4. Vul bij server voor inkomende post in: Servernaam: pop3.live.com Gebruikersnaam: je e-mailadres Wachtwoord: het wachtwoord van je account 5. Vul bij server voor uitgaande post in: Servernaam: smtp.live.com Gebruikersnaam: je e-mailadres Wachtwoord: het wachtwoord van je account 6. Je gegevens worden nu gecontroleerd. Als alles goed is, komt de e-mail nu vanzelf binnenstromen. Sommige gebruikers melden problemen, maar bij onze test werkten accounts eindigend op @hotmail.com en @live.nl zonder problemen.[/i:2f737165de] Bron: [url=http://www.iphoneclub.nl/23259/windows-live-hotmail-krijgt-pop3-ondersteuning-makkelijker-hotmail-op-de-iphone-ontvangen/]http://www.iphoneclub.nl[/url]
Link naar reactie
Hoi Rolla, Heel interessante uitleg. Zal ik ook zeker in mn achterhoofd houden! Ik denk ontdekt te hebben waar het euvel lag. Gisteren bij het verplaatsen van mn computerburo viel mn modem er af.. :( Mogelijk zijn er bij de val wat stekkertjes los komen te zitten, in ieder geval kreeg ik vanavond bij de Messenger: je gateway is offline. Dus heb ik de stekkertjes gechecked achter in het modem en die aangedrukt. Heb wel mail binnengekregen o.a. de reacties van jullie. En Messenger meldde zich weer keurig aan. Vooralsnog lijkt het probleem opgelost, maar ik zal zeker je uitleg bewaren Rolla, mocht het weer voorkomen. Bedankt in ieder geval voor het meedenken. (ik had dus wel de naam van mn provider ingevuld in plaats van live.nl of hotmail.com). Groetenissen, Margreet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...