Ga naar inhoud

Svchost neemt 50% CPU in beslag


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal. Ik zit al een tijdje te puzzelen met het proberen van dit probleem op te lossen. Mijn probleem is het volgende: > Svchost.exe (netsvcs)neemt 50% CPU in beslag, wat wordt veroorzaakt door een enkele thread met het start adress van ntdll.dll!AllocateHeap+0x18c. De stack van deze thread bestaat uit: 0 ntoskrnl.exe!ZwAssignProcessToJobObject+0x15 1 ntoskrnl.exe!IoPageRead+0xae0 2 hal.dll!HalClearSoftwareInterrupt+0x342 3 netcfgx.dll!UpdateLanaConfigUsingAnswerfile+0x5648 4 netcfgx.dll!UpdateLanaConfigUsingAnswerfile+0x70c0 5 netcfgx.dll!UpdateLanaConfigUsingAnswerfile+0xd107 6 netcfgx.dll!UpdateLanaConfigUsingAnswerfile+0xbe7f 7 netcfgx.dll!UpdateLanaConfigUsingAnswerfile+0xbfdf 8 netcfgx.dll!UpdateLanaConfigUsingAnswerfile+0xd6c 9 netcfgx.dll!HrDiAddComponentToINetCfg+0x7d 10 netman.dll+0x24f51 11 netman.dll+0x251a5 12 ntdll.dll!RtlSetEnvironmentVariable+0x30a 13 ntdll.dll!RtlSetEnvironmentVariable+0x34b 14 ntdll.dll!RtlSetEnvironmentVariable+0x40d 15 ntdll.dll!RtlSetEnvironmentVariable+0x3e4 16 kernel32.dll!GetModuleFileNameA+0x1ba Besturingssysteem is Windows XP, met Service Pack 3. Moederbord is van MSI. Ik heb het probleem al een paar maanden, maar eerst killde in gewoon de thread via process explorer waarna ik er geen last maar van had. Maar, zoals ik van het weekend merkte, zorgt dit toch voor enige systeems instabiliteit wanneer ik ''zwaardere'' spellen probeer te spelen(bijv. GTA IV, Mass Effect, Fallout 3), namelijk, ik crash een stuk meer dan voorheen. Zover, heb ik het volgende geprobeerd: 1: Scan met Avast. 2: Scan met Malwarebyes Anti Malware. 3: Scan met Spybot Search and Destroy. 4: Updaten naar SP3. 5: Registry Cleaner uitgevoerd. 6: Reanimator uitgevoerd. 7: Opgestart zonder internetverbinding. 8: Videocard en soundcard drivers geupdate(Nvidia Geforce 8800 GTX en Sound Blaster Xi-Fi Audio) 9: In veilige modus opgestart (dan is het probleem er overigens niet). Omdat het ''opstarten''(het gedeelte na het inloggen), meestal vrij traag gaat, sluit ik explorer.exe met task manager en voer ik het weer uit; dit versnelt het opstarten en soms leid er ook toe dat ik het probleem niet heb. Ik heb het vermoeden dat de gedeeltes van de ntdll.dll!AllocateHeap+0x18c thread met netcfgx.dll ervoor het probleem veroorzaken, aangezien deze gedeeltes er niet zijn als ik opstart in veilige modus, of wanneer het probleem er niet is nadat ik explorer.exe sluit en weer uitvoer tijdens het opstarten, dat er een aantal soortgelijke problemen met svchost met updates te maken hebben(Windows, HP) en vanwege de hoeveelheid. Om precies te zijn, bestaat de stack van de ntdll.dll!AllocateHeap+0x18c thread als het probleem er niet is uit: 0 ntoskrnl.exe!ZwAssignProcessToJobObject+0x15 1 ntoskrnl.exe!IoPageRead+0xae0 2 ntoskrnl.exe!MmGrowKernelStack+0x649 3 ntoskrnl.exe!NtCreateFile+0x1f 4 ntoskrnl.exe!ZwSetSystemInformation+0x23 5 ntdll.dll!KiFastSystemCallRet 6 kernel32.dll!GetModuleFileNameA+0x1ba ...wat de ntdll.dll!AllocateHeap+0x18c thread exact gelijk maakt aan de andere twee ntdll.dll!AllocateHeap+0x18c threads. Enig idee wat ik moet doen? Alvast bedankt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...