Ga naar inhoud

Geen internettoegang na opstarten windows 7


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Sinds de installateie van windows 7 heb ik als de pc een tijdje uit staat en dan wordt opgestart geen internettoegang. Hij geeft dan aan dat er meerdere netwerken zijn. Ik snap niet wat win7 nog meer als netwerk ziet. Als ik netwerkcentrum open en dan naar adapterinstellingen wijzigen ga, klik ik met de rechtermuistoets op Lan-verbinding en even zeg van uitschakelen en daarna weer op inschakelen klik doet hij het wel. Dan is ook de melding weg van meerdere netwerken. Gebruik de lan-verbinding onboard van mijn MSI moederbord. Het is geen draadloze verbinding, maar haal ik de router er tussen weg heb ik hetzelfde probleem. Wie heeft dit ook of wie weet hier een oplossing voor? Alvast bedankt
Link naar reactie
Wellicht zou je eerst de configuratie instellingen van Windows 7 kunnen nalopen. Dat zou je kunnen doen met behulp van dit artikel over [url=http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/Windows-7-Understanding-Network-Administration-Configuration.html]Navigation – getting to Windows 7 Network Configuration.[/url]
Link naar reactie
Hallo jolo, Heb het artikel doorgelopen en ben zelf dit alles al tegengekomen. Volgens mij heb ik alles goed staan. In het begin viel de verbinding geregeld weg, maar na nog wat drivers geinstalleerd te hebben ben ik dus zover dat het alleen gebeurt als de pc langere tijd stil staat. Wat betreft bsa100: heb op laptop en een pc van 6 jaar oud de RC1 draaien , maar ook zonder problemen. Daarom heb ik Windows7 ook aangeschaft :( al had ik met XP ook geen problemen :)
Link naar reactie
Het probleem is opgelost met hulp van een familielid, mijn dank ervoor :) Wat blijkt, er was een route aanwezig welke een 0.0.0.0 adres had toegewezen gekregen. Deze route werktte op het netwerk 0.0.0.0 en had als bestemming mijn router(192.168.1.1). Dit had als effect dat mijn systeem een "tweede" netwerk had gevonden, namelijk dat 0.0.0.0 netwerk. Het resultaat van deze tweede netwerk was een standaard gateway die ook 0.0.0.0 bevatte(naast mijn router's ip-adress), waardoor mijn systeem niet kon communiceren met het netwerk.(en dus het internet) De oplossing hiervoor is om de route 0.0.0.0 te verwijderen uit je systeem door: "route delete 0.0.0.0" uit te voeren in een Command-prompt venster met Administrator rechten. Dit is tevens een relatief veel voorkomend probleem(Er valt dus genoeg over te vinden op internet, als je maar weet waar je naar moet zoeken. :))
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Denk dat ik toch wat te vroeg heb gejuicht. Helaas gebeurde het juist weer dat ik geen internettoegang heb. 2 dagen geleden ook en helaas zie ik weer het netwerk 0.0.0.0 adres. :( Heb het idee dat er af en toe een tweede adres wordt aangemaakt tijdens het opstarten en dat windows7 dan gaat kiezen, gelukkig gaat het vaker goed dan fout , maar toch. Dus als er nog ideeen zijn, zijn ze van harte welkom.
Link naar reactie
[quote:e51e7d966a="vbouw1041"]LS: Welk type router heb jij? En bij welke provider? Draai zelf al bijna vanaf het begin met win7 met een linksyswrt300n router bij upc en geen enkele keer problemen. Ook niet draadloos, wordt gelijk gevonden en verbinding.[/quote:e51e7d966a] Hoi ik gebruik een netgear router bij Ziggo. Er zit ook nog een andere pc op deze router , bekabeld waar de rc1 van windows7 op draait. Deze geeft geen problemen. Ook mijn laptop die draadloos werkt met windows7 geeft geen problemen. Heb de router er ook al tussen uit gehaald maar blijf met hetzelfde probleem zitten. @Martijn, Heb alle vinkjes weggehaald bij energiebeheer van lan adapter. Ben benieuwd hoe de pc hierop reageerd. Inieder geval bedankt voor de tips.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...