Ga naar inhoud

WindowsXP wil niet installeren


anoniem

Aanbevolen berichten

Omdat ik windows7 wil installeren heb ik mijn harddisk waarop Windows Vista stond leeggemaakt Ik wil op de harddisk windowsXP en Windows7 zetten maar het lukt mij niet om WindowsXP te installeren elke keer als windows de bestanden heeft geladen en met setup wil beginnen krijg ik een blauw scherm met wat nietszeggende tekst en de mededeling Fatal Error. Windows7 installeeert probleemloos. De harddisk is een SATA disk en misschien dat daar het probleem zit. Ik heb de drivers hoogstwaarschijnlijk wel maar die staan niet op de installdisk en een floppydrive zit niet in mijn computer. Hoe kan ik dit oplossen.
Link naar reactie
XP heeft, ik meen ivm downward compatibility met Win98, geen SATA drivers op de installatieschijf. Je moet de betreffende drivers (elders) downloaden en op een floppy zetten, die tijdens XP setup wordt ingelezen. Wordt aankondigd tijdens setup, F6 toets indrukken, etc. Als het mogelijk is moet je je originele XP CD slipstreamen met SP-3; dan is na installatie meteen alles updated naar het moment van uitgifte van SP-3 en hoef je alleen alle updates van dáárna op te halen. Je kunt die SATA drivers zelfs meenemen op die nieuwe XP-SP3-CD.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...