Ga naar inhoud

maximum verkleinen harde schijf


anoniem

Aanbevolen berichten

Zoals al eerder vermeld probeer ik een Vista pc multiboot te maken. Daarvoor wil ik een harde schijf opdelen in twee partities. Op de schijf is 260 Gb vrij. Toch kan ik deze schijf met maximaal 532 MB verkleinen. Dat vind ik te weinig. Ik heb chkdsk al gedraaid en ook de disk gedefragmenteerd. Zijn er nog andere tips om toch meer ruimte vrij te kunnen maken ??
Link naar reactie
[quote:a3d91afd5a="johan kruize"]Vista pc (..) Ik heb chkdsk al gedraaid en ook de disk gedefragmenteerd. Zijn er nog andere tips om toch meer ruimte vrij te kunnen maken [/quote:a3d91afd5a] Als je harddisk partitie waar Vista opstaat echt nog 260 GB vrije schijfruimte heeft, dan zou je 'm toch zeker 200 GB kleiner moeten kunnen maken. Had je bij de chkdsk opties alleen "Automatically fix file system errors" gevinkt? Of ook "Scan for and attempt recovery of bad sectors". Met een grote partitie kan het scannen op "bad sectors" een paar uur duren. Maar deze vraag had toch ook nog wel gekund in je andere topic http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=203494
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...