Ga naar inhoud

Windows 7 ziet 1e partitie op 2e sata schijf niet


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb net windows 7 geinstalleerd. had op de 1e(primaire) partitie van de 2e sata schijf veel back-ups en informatie opgeslagen. Maar in de verkenner staat de hele partitie niet. Ik mis gewoon een partitie. Computerbeheer/schijfbeheer ziet de partitie wel, geeft ook aan "in orde". Maar krijg ik hem zichtbaar, hoe kom ik bij mijn bestanden??
Link naar reactie
Een andere mogelijkheid is om weer toegang te kunnen verkrijgen tot je 1e(primaire) partitie van de 2e sata schijf, is applicatie [url=http://downloaden.superfiles.com/nl/class_details-unit-p-b-p-p-w/TESTDISK.htm]TestDisk.[/url] Enig info over die applicatie is onder andere te vinden op Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/TestDisk
Link naar reactie
Bedankt voor jullie tips, kan ze nog niet controleren. Heb een image van voor dit Windows7 avontuur,over mijn systeem gezet zodat ik weer bij mijn bestanden kon komen. Als ik daar voldoende veiligheid in heb( had ze op de partitie gezet waar ik nu niet bij kon. Probeer ik het op nieuw. Ik heb inmiddels wel gezien dat ik nu, naast de IDE ATA Atapi controllers, ook een opslagcontroller, een Marvell Raid Controller heb, die stond er bij Windows 7 niet in apparaatbeheer. Kan dat nog invloed hebben gehad?
Link naar reactie
[quote:3f978b068e="Eek"] Ik heb inmiddels wel gezien dat ik nu, naast de IDE ATA Atapi controllers, ook een opslagcontroller, een Marvell Raid Controller heb, die stond er bij Windows 7 niet in apparaatbeheer. Kan dat nog invloed hebben gehad?[/quote:3f978b068e] Je had in Windows 7 geen geel vraagteken in apparaatbeheer staan? Als je die wel had dan dien je waarschijnlijk toch die driver te installeren, omdat je 2de hd waarschijnlijk aan die raid controller hangt.
Link naar reactie
Ik de partitie nu wel "open" gekregen. Dus eerst de image met vista erop, bestanden op de betrokken partitie naar een andere partitie verplaats. Windows 7 opnieuw geinstalleerd, partitie was weer weg, via bestandsbeheer/schijfbeheer een lettergegeven, partitie was inderdaad nu zichtbaar en te gebruiken in de verkenner. Ik begrijp nog steeds niet waarom XP en vista wel de eerste partitie op een tweede schijf als D: zien en Win7 niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...