Ga naar inhoud

Windows 7 - Geluidsbeheer is vreselijk...


anoniem

Aanbevolen berichten

Wat ik dus kon doen bij Vista en niet meer met Windows 7: - Volume in de quicklaunch zetten (handig voor een macro: windowsknop+positie van de app.). Dat kan nu niet meer. Je kan wel met een truuk een soort van quicklaunch terug krijgen in Win7, maar de shortcutkeys werken daar niet voor...Dus macro's en geluid in Win7: forget it. - Waarom mag ik niet meer bepalen hoe ik om wil gaan met wav/midi etcetera?? - Belangrijker, in vista kon je een apparaat aanvinken als standaard geluidsdrager (bijvoorbeeld s/pdif), iTunes starten en daarna terug naar je gewone desktopboxen. Vista/iTunes bleef dan geluid geven over de coax naar je receiver via s/pdif en windows ging lekker verder met mailgeluid etc.etc. over je kleine boxjes. Alle programma's gold dat voor; onthouden welk apparaat je gebruikt bij opstarten en je pas aanpassen bij heropstarten. Win7 echter niet, Win7 is efficienter en past de changes aan binnen een sessie van een programma. Maar dat wil ik juist niet! BAH!
Link naar reactie
Veranderingen... tja niet altijd prettig voor elke gebruiker... volume's via de quicklaunch benaderen i.c.m geluid heb ik nooit gedaan, dus misschien kan iemand anders je daar mee helpen. [b:e7ffea480e][i:e7ffea480e]- Waarom mag ik niet meer bepalen hoe ik om wil gaan met wav/midi etcetera?? [/i:e7ffea480e][/b:e7ffea480e] Doel je hierop..? Configuratiescherm\Programma's\Standaardprogramma's\Koppelingen instellen (Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen) Hier kan je aangeven welk programma zich met een bepaald bestand mag "bemoeien".
Link naar reactie
De oude vertrouwde "snelstarten" kan je terug "toveren" door een nieuwe werkbalk aan te maken en als map [b:57b191f504][i:57b191f504]%userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch[/i:57b191f504][/b:57b191f504] in te vullen. Daarna kan je de opmaak aanpassen van de icon-grootte, evt tekst en titel weergave afvinken... ook de knop om in 3d door de vensters te scrollen is er nu weer. :wink: Via rechtsklik ---> "Eigenschappen" kan je nu weer de onderdelen instellen zoals je bij Vista gewend was.
Link naar reactie
[quote:4893b90efd="RexManning"]Dat is de truuk die ik bedoel...en die werkt niet met sneltoetsen.[/quote:4893b90efd] Ja.. hmmm... vreemd... zojuist inderdaad geprobeerd en ondanks dat je een sneltoets kan aangeven reageert deze niet. Wat overigens wel werkt is een icon op de desktop zetten, daar de eigenschappen aanpassen en deze daarna vastpinnen aan de taakbalk. (desktop icon is daarna evt. te verbergen, NIET VERWIJDEREN) Heb het geprobeerd met WinRar (sneltoets CTRL + ALT + 8 ingesteld) en een herstart gedaan. Doel is aan te passen om direct een bestand te openen. Het is een omwegje... :wink:
Link naar reactie
;) heb je het ook geprobeerd met de snelkoppeling voor geluid? Die laat zich niet op de taakbalk zetten. Dat werkt inderdaad niet. [u:18a48e2b8b][b:18a48e2b8b] 8) Ik weet inmiddels wel hoe je een macro toch kan draaien op Win7 voor geluid. :P [/b:18a48e2b8b][/u:18a48e2b8b] Start - Uitvoeren - control mmsys.cpl - Enter - Pijl naar beneden zo vaak voor welk apparaat je wilt - Alt+a - Enter. Dan het programma opstarten welke je nodig hebt. Wat dus nog steeds niet wil...en het belangrijkst is, is om per programma een eigen apparaat te kiezen. Aangezien dat wel kon in Vista; is daar geen software voor? Ik kan namelijk wel gewoon powerdvd zelf laten beheren welk apparaat hij kiest, waarom zou dat bij iTunes niet kunnen?
Link naar reactie
[quote:fec734e7f8="RexManning"][u:fec734e7f8][b:fec734e7f8] 8) Ik weet inmiddels wel hoe je een macro toch kan draaien op Win7 voor geluid. :P [/b:fec734e7f8][/u:fec734e7f8] Start - Uitvoeren - control mmsys.cpl - Enter - Pijl naar beneden zo vaak voor welk apparaat je wilt - Alt+a - Enter. Dan het programma opstarten welke je nodig hebt. Wat dus nog steeds niet wil...en het belangrijkst is, is om per programma een eigen apparaat te kiezen. Aangezien dat wel kon in Vista; is daar geen software voor? [b:fec734e7f8]Ik kan namelijk wel gewoon powerdvd zelf laten beheren welk apparaat hij kiest, waarom zou dat bij iTunes niet kunnen?[/b:fec734e7f8][/quote:fec734e7f8] Ik ben blij dat je langzaam een oplossing aan het vinden bent. Win7 mag dan misschien eigenlijk "Vista Release 2" zijn, maar er is ook het één en ander aangepast. Soms door dat aan te pakken wat volgens gebruikers manco was in Vista, maar ook zeker door input van Microsoft zelf. Tja.. en waarom iTunes nog niet... ik weet niet hoezeer iTunes al is aangepast naar Win7. Misschien daarover eens een vraagje stellen op volgend Forum... http://discussions.apple.com/category.jspa?categoryID=149 :wink:
Link naar reactie
Wat ik me afvraag: zijn de correcte drivers voor de geluidskaart of -chip wel geïnstalleerd? Die zitten meestal bij het driverpakket van het moederbord van de PC. NVidia heeft bijvoorbeeld een compleet pakketje drivers voor hun NForce-chipset (is al wat ouder, maar het gaat om het voorbeeld ;) !). Windows 7 werkt wel 'out of the box', maar het kan best zo zijn dat er toch nog aparte hardware-drivers gedownload en geïnstalleerd moeten worden. Ik zou eens Microsoft Update draaien :P ! Overigens heb ik een tijdje Windows 7 RC op mijn Dell-laptop gehad en daarop werkte het geluid (plus icoon in de system tray!) prima :)
Link naar reactie
  • 4 weken later...
[quote:f6036255ae="MR.BOOMBASTIC"]Ik vind de geluidsweergave van Windows 7 sowieso klote.[/quote:f6036255ae] Dit is inderdaad waar maar het zal niet aan 7 liggen. Maar aan de chipset op je MB, Via of Intel, ik heb een nood oplossing gevonden en de boxen op de Headset aansluiting in geplugd en een perfect geluid, maar nu nog de oplossing voor de achterkant nog want het is echt klote.
Link naar reactie
[quote:3184d31270="Jax Dryke"]ik moet eerlijk bekennen dat ik het geluidsbeheer meer dan voldoende vind. nu moet ik ook bekennen dat ik geen crappy onboard geluid benut. Heerlijke geluidsweergave via ESI :) (.de)[/quote:3184d31270] Maar niet iedereen heeft een ESI kaart erin. En mijn geluid was met alle voorgaande versies, vanaf Windows 3.11, perfect, dus hier zal ik ook wel uit komen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...