Ga naar inhoud

venstervoorbeelden windows xp


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo derk, Als je een programma geopend hebt verschijnt er een tabje in de taakbalk (de werkbalk onderin met links de startknop en rechts in het systeemvak de tijd) ga je hier nu met de muis overheen dan verschijnt er een klein venastertje, het voorbeeldvenster, en die wil ik weg hebben in windows xp, in vista is dat een kwestie van uit vinken maar kan dat voor xp dus nergens vinden. Ben benieuwd of jij dat kan vinden. Bedankt alvast. Moos
Link naar reactie
dat is volgens mij geen standaard xp-optie. als het om een netjes geprogrammeerde applicatie gaat, dan zou je via rechtsklikken op de startknop, eigenschappen, tabblad taakbalk een optie moeten vinden om dat verschijnsel te regelen. zo niet, dan moet je dieper zoeken bij geïnstalleerde software. maar het kán ook zijn dat het een vriendelijk bedoelde add-on is van een uitheemse browser, maar daar heb ik geen verstand van. kortom, met die zoekrichtingen moet je een eind kunnen komen.
Link naar reactie
Er zijn twee "behulpzame" typen balloons: 1. de rechthoekige 2. met de afgeronde hoeken 1. Heb ik ook nog niet kunnen ontdekken hoe je die verwijdert Ze zijn lastig want ze verschijnen, behalve in de taalkbalk, op veel andere plaatsen en dekken soms onderliggende tekst af. 2. Daar heb ik een tip voor. Dus zeg het maar. perloc
Link naar reactie
het gaat dus niet om ballonnen maar om miniatuurweergaven van het venster waar de knop in de taakbalk betrekking op heeft. dat blijkt een optie van aero als gadget binnen vista. in xp zélf komt dat niet voor, dus moet er een of ander applicatietje zijn dat dit bij de ts veroorzaakt. maar ja, dat schreef ik eerder (veronderstellenderwijs) ook al.....
Link naar reactie
Nee ik bedoel echt een venstertje met een voorbeeld van de pagina van het programma wat in de balk staat. Maar ik ben er inmiddels net achter dat dit dus een apart tooltje is wat je kan installeren "Visual Task Tips"geheten, dus als iemand die venstertjes wil in xp kan hij dat installeren anders via configuratiescherm > sofware verwijderen als je er van af wilt. Bedankt allemaal voor het meedenken! Groeten Moos
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...