Ga naar inhoud

MFT defragmentatie?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik weet dat ik met Googelen misschien nog iets wijzer zou kunnen woren, maar ik weet ook dat hier luitjes zitten die me het glashelder kunnen vertellen, dus.....: Met defragmenteren (XP) kwam ik in een rapport een kreet tegen die me niets zegt: "MFT". Er zou 84% in gebruik zijn (waarvan?), de totale grootte zou 48 Mb zijn en zou uit 2 fragmenten bestaan. Laat ik nou altijd hebben gedacht dat "PageDefrag" (Sysinternals) alle systeembestanden onder handen neemt: Blijkbaar niet dus.... Ik kan ook hier niets terugvinden m.b.t. "MFT". Wie kan dit verhelderend uitleggen? :roll:
Link naar reactie
Het is vrij normaal dat bestanden die in gebruik zijn, niet gedefragmenteerd kunnen worden. De Master File Table kan alleen in boottime worden benaderd, dus in dat lichtblauwe scherm wat je bijvoorbeeld wel eens ziet, als windows een chkdsk nodig vindt. Ik meen dat O&O defrag het wel kan. Maar kijk er wel mee uit, een beschadigde MFT is definitief einde verhaal voor je installatie.
Link naar reactie
[quote:a774f5dc10="gerben"]Het is vrij normaal dat bestanden die in gebruik zijn, niet gedefragmenteerd kunnen worden. De Master File Table kan alleen in boottime worden benaderd, dus in dat lichtblauwe scherm wat je bijvoorbeeld wel eens ziet, als windows een chkdsk nodig vindt. Ik meen dat O&O defrag het wel kan. Maar kijk er wel mee uit, een beschadigde MFT is definitief einde verhaal voor je installatie.[/quote:a774f5dc10] Maar een progr. als PageDefrag (Sysinternals) draait toch om die reden ook voordat Windows gestart wordt....?? Om die reden had ik verwacht dat die MTF meegepakt zou kunnen worden.... :?
Link naar reactie
Er wordt verteld dat a. het defraggen van MFT niet (geen) snelheidswinst oplevert en b. gevaarlijk is voor je systeem Bij afweging van het baten/kosten-saldo slaat de balans blijkbaar overduidelijk over in de richting van: niet doen !!! Russnovic zal ook het risico niet willen lopen van een prog in mekaar te steken met een optie die systemen naar de filistijnen kan gaan helpen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...