Ga naar inhoud

Vensters in windows 7


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo ik kom ergens niet uit. Ik gebruik in [b:febad1a8c7]IE[/b:febad1a8c7] geen tabbladen maar werk het liefst met nieuwe vensters, maar dat is een keuze natuurlijk. Als ik in voorgaande windows versies aan het browsen ben dan klik ik op de [b:febad1a8c7]"e"[/b:febad1a8c7] onderin de taakbalk en als ik een andere url wil hebben in een nieuw venster klik ik weer op de [b:febad1a8c7]"e"[/b:febad1a8c7] in de taakbalk zodat er een nieuw venster komt. Als ik dit in windows 7 doe minimaliseert de browser als ik op het [b:febad1a8c7]"e"[/b:febad1a8c7] pictogram klik in de taakbalk maar ik wil gewoon dat er een nieuw venster opent. Hoe krijg ik het voor elkaar dat dat wel gebeurt.
Link naar reactie
[quote:3704785d8c="donvanvliet"]Als ik dit in windows 7 doe minimaliseert de browser als ik op het "e" pictogram klik in de taakbalk maar ik wil gewoon dat er een nieuw venster opent. [/quote:3704785d8c] Wellicht zou je in afwachting totdat iemand het weet, gewoon met de rechter muisknop op die "e" pictogram in de taakbalk klikken. Zodat je in het menu dat dan verschijnt, kunt klikken op Internet Explorer. Verder zou je kunnen checken of er iets bruikbaars staat in deze hyperlink van How-To Geek [url=http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/disable-tabbed-browsing-in-internet-explorer-7/]Disable Tabbed Browsing in Internet Explorer 7[/url]
Link naar reactie
Volgens mij net wat [b:e0e3c374c0]jolo[/b:e0e3c374c0] opmerkt.[quote:e0e3c374c0="jolo"]gewoon met de rechter muisknop op die "e" pictogram in de taakbalk klikken. Zodat je in het menu dat dan verschijnt, kunt klikken op Internet Explorer.[/quote:e0e3c374c0] Dat maak ik in ieder geval op uit de volgende blog, waarin nog enige mogelijkheden zijn beschreven. IE8 on Windows 7: The New Taskbar http://blogs.msdn.com/ie/archive/2009/05/11/ie8-on-windows-7-the-new-taskbar.aspx
Link naar reactie
Als je aero gebruikt (default), moet je de muis even boven het icoon op de taakbalk laten hangen. Je ziet dan minaturen van de pagina's die je open hebt. Als je de muis boven die miniaturen hangt, krijg je meteen de pagina's te zien. Klikken op zo'n minatuur zet het bijbehorende venster op de voorgrond. Dit werkt overigens met alle programma's/vensters.
Link naar reactie
Als je met shift ingedrukt op de icoontjes klikt, verschijnt er een nieuw venster. ctrl-shift doet hetzelfde, maar dan als administrator. Voor de rest van de handige shortcuts die nieuw zijn in Windows 7 zie [url=http://blogs.msdn.com/walzenbach/archive/2009/03/20/windows-7-shortcuts.aspx]deze link[/url]. Wat ik alleen nog in dit lijstje mis, is: als je het actieve venster heen en weer schudt, minimaliseren alle andere vensters. Bij nog een keer schudden komen de andere venster ook weer naar boven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...