Ga naar inhoud

hoe zit dit, 32bit hebben en 64bit krijgen?


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo ik las een tijdje terug op dit forum dat als je al windows vista 32 hebt en graag 64 bit wil je tegen administratie kosten een 64bit versie kreeg van microsoft. nu heb ik al op hun site zitten zieken maar niks kunnen vinden. dus nu is mijn vraag kan dit echt?? en heeft er iemand een linkje waar ik dit kan doen?? ik heb echt al goed lopen zoeken maar nog niks gevonden of ik kijk er overheen. ik zou hier echt mee geholpen zijn aangezien ik mijn pc wil upgrade maar op het moment niet het geld heb om ook nog eens software te kopen. ik hoop dat iemand iest weet. bij voorbaat dank,
Link naar reactie
Nee gold juist bij Vista. De eerste Windows-versie waarbij Microsoft gelijktijdig 32 en 64 bit leverde en deze licentietechnisch ook gelijkbehandelde. Zie http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Test-artikel/Geheugenbeheer-in-Windows.htm Maar de upgrade dus alleen als je een winkelversie van Home Premium hebt. bij Ultimate zit de 64bit disk er al bij en bij andere Vista-versies geldt dit niet. Ik kan alleen nergens de site meer vinden of die info over hoe en wat. Dus heb ik even in mijn eigen Home Premium retailverpakking gekregen en daar zit nog een keurig briefje in "Hebt u cd's nodig in plaats van een dvd? Hebt u 64-bits nodig in plaats van 32-bits?". En daar verwijzen ze naar http://www.windowsvista.com/1043/ordermedia en dat werkt nog steeds. Verwijst door naar http://www.microsoft.com/windowsvista/1043/ordermedia/nl-nl/default.mspx. Zoals ook in het artikel trouwens beschreven. Je kunt ook zien dat je ergens een 64-bit Vista-dvd kopieert (de dvd, niet de licentiecode). Die moet dan met jouw 32-bit licentiecode prima te installeren zijn, die code maakt namelijk (bij retailversies!!! en soms ook bij een OEM niet) geen verschil tussen 32 en 64bit. groetjes Edmond[/quote]
Link naar reactie
ik heb het geprobeerd met de link die was gegeven, maar op eenofanderen manier kom ik niet verder met mijn licensie. ik heb hem correct ingevult maar hij geeft fouten aan en dan zonder een rede erbija wat voor. dus nu maar kijken of ik hem van iemand kan kopieren ofzo(zijn ze daar niet tegen beveiligd dan?? iig bedankt voor het meedenken en zoeken naar de links
Link naar reactie
[quote:d6414107ba="tomvdlee"]Ik heb een 32 bit Vista Home Premium OEM versie, ik heb een 64 bit OEM versie gedownload via nieuwsgroepen en die kan gewoon geactiveerd worden. Als je een versie kan leven van iemand kan je die ook gebruiken.[/quote:d6414107ba] hallo ik weet niemand die hem heeft dus das lastig. maar als dowloaden ook gewoon kan/mag is dat wel het makkelijkst. heb jij mischien het linkje voor mij waar jij hem gedowload hebt?? ik kan ze wel vinden maar weet niet of ze ook nederlands zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...