Ga naar inhoud

Windows 7 aanschaffen


anoniem

Aanbevolen berichten

Al loopt mijn licentie voor W7 Ultimate RC pas volgend jaar af, ik wil me toch alvast orienteren op de versie die ik straks wil aanschaffen. Ik weet dat er veel varianten gaan komen maar wat ga ik missen als ik de voordeligste neem? (tov Ultimate) Mijn hardware moet ik kunnen wisselen, dus als ik een nieuw systeem aanschaf moet W7 mee kunnen. 64 bits De pc staat wel in een netwerk maar vooralsnog maak ik geen gebruik van policies etc.
Link naar reactie
[quote:8d0a1f85d4="Lord Wodan"]Mijn hardware moet ik kunnen wisselen, dus als ik een nieuw systeem aanschaf moet W7 mee kunnen. 64 bits [/quote:8d0a1f85d4] Dan kom je uit op een Windows 7 Retail versie. Info daarover is onder andere te vinden op GoT in het [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1370878#watkostwindows7]Windows 7 ervaringen topic.[/url] [quote:8d0a1f85d4="Lord Wodan"]Ik weet dat er veel varianten gaan komen maar wat ga ik missen als ik de voordeligste neem? (tov Ultimate) [/quote:8d0a1f85d4] Ook dat staat in dat [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1370878#versies]Windows 7 ervaringen topic.[/url]
Link naar reactie
Ik zou voor de Home Premium gaan. Meer info vind je hier: [url]http://tinyurl.com/versies[/url] [quote:90fb1f3cc4] Windows 7 Home Premium (Vista equivalent: $260) [list:90fb1f3cc4]Available worldwide, to OEMs and in retail[/list:u:90fb1f3cc4] [list:90fb1f3cc4]Includes Aero UI tweaks[/list:u:90fb1f3cc4] [list:90fb1f3cc4]Features multi-touch capabilities [/list:u:90fb1f3cc4] [list:90fb1f3cc4]Adds "premium" games [/list:u:90fb1f3cc4] [list:90fb1f3cc4]Adds media capabilities (Media Center, DVD playback, DVD creation, etc.) [/list:u:90fb1f3cc4] [list:90fb1f3cc4]Can create home network groups [/list:u:90fb1f3cc4] [/quote:90fb1f3cc4] Genoeg zou ik zeggen. Of OS X natuurlijk :P
Link naar reactie
Dit is het forum van Computer!Totaal. Ik weet niet of je geabonneerd bent maar losse nummers zijn ook te koop. En laat nou net in het oktober nummer op blz. 58 een artikel staan over het kiezen van de juiste versie zowel 32 als 64 bits. En vanaf blz. 20 worden 77 tips behandeld over het hoe en waarom van bijzondere mogelijkheden om Windows 7 nog verder te personaliseren. Ik hoop dat de 4,95 Euro te overbruggen is, ten slotte kan niet alles gratis zijn en het is beslist geen zonde van je geld.
Link naar reactie
Ben het natuurlijk helemaal met de vorige posting eens. :) [quote:3035e80653="jolo"][quote:3035e80653="Lord Wodan"]Mijn hardware moet ik kunnen wisselen, dus als ik een nieuw systeem aanschaf moet W7 mee kunnen. 64 bits [/quote:3035e80653] Dan kom je uit op een Windows 7 Retail versie. Info daarover is onder andere te vinden op GoT in het [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1370878#watkostwindows7]Windows 7 ervaringen topic.[/url][/quote:3035e80653] Waarom? Een OEM is vaak meer dan de helft goedkoper dan een retail. Dus je zou het zelfs zo kunnen doen dat je wel OEM-t en em maar wegdoet als de hardware vervangen wordt. Maar ook een OEM is tot op zekere hoogte te verplaatsen hoor. Gaat je mobo stuk of je harddisk dan is het echt niet zo dat je een OEM-licentie niet meer mag gebruiken. Je moet dan wel de defecte hardware in dezelfde pc vervangen en daarna mogelijk een telefonische activering doorlopen. groetjes Edmond
Link naar reactie
[quote:4c8d67332f="GD1972"]ga lekker veel geld uitgeven.. linux is gratis ik vindt het zonde van je geld[/quote:4c8d67332f] Ik draai al tijden linux in een dualboot (triple nu met XP) maar ik vind het nog steeds geen volwaardig alternatief. Soms vind ik dat ik nog steeds te veel moeite moet doen om iets (hard- of software) aan de praat te krijgen. Qua hobby is het leuk.. Komt er btw ook een OEM Premium?
Link naar reactie
[quote:b27e462d48="GD1972"]ga lekker veel geld uitgeven.. linux is gratis ik vindt het zonde van je geld[/quote:b27e462d48] Lopen is ook gratis, maar ik betaal toch liever (veel meer) voor een auto zodat ik overal kan komen waar ik wil. :wink: Irritant dat in dit soort windowstopics altijd weer voor Linux gepredikt moet worden terwijl de TS een duidelijke windows 7-vraag stelt.
Link naar reactie
[quote:412f1981cd]GD1972 schreef: ga lekker veel geld uitgeven.. linux is gratis ik vindt het zonde van je geld Lopen is ook gratis, maar ik betaal toch liever (veel meer) voor een auto zodat ik overal kan komen waar ik wil. Irritant dat in dit soort windowstopics altijd weer voor Linux gepredikt moet worden terwijl de TS een duidelijke windows 7-vraag stelt. [/quote:412f1981cd] We hebben allemaal wel eens linux gezien/geprobeert/gebruikt. Sommigen vinden het fantastische freeware, anderen (waaronden ik) vinden het crap. Ik ben het met PS eens, kunnen de linux-fans even de advertenties uitzetten?? (Dat is overigens helemaal niet verkeert bedoelt hoor, iedereen z'n ding! :wink:) Even Back-on-topic (we dwalen af) [url=http://www.windowszeven.nl/Windows7prijs.php]HIER[/url] vind je de prijzen van de verschilllende versies (zoals ze verwacht worden). Het verschil tussen HP en UL is ¤100,--¤120,-!!! Als ik naar het verschil in fuctionaliteit kijk vind ik dit een beetje veel... N.B. Dit zijn natuurlijk 32 bits prijzen (neem ik aan). 64 bits zal wel iets duurder zijn denk ik... Het gaat om het verschil Je moet zelf weten, maar ik vind 100 euro wel verspilling van je geld :P
Link naar reactie
[quote:8fddefcea5="Edmond Varwijk"]Waarom? Een OEM is vaak meer dan de helft goedkoper dan een retail. [/quote:8fddefcea5] Omdat een retail versie niet systeem gebonden is. Bovendien komt er toch een [url=http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Nieuws-artikel/Nederland-krijgt-Engels-familiepakket-Windows-7.htm?zone=windows7]Engelstalige familiepakket van Windows 7[/url] voor de retail versie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...