Ga naar inhoud

[Win 7] Windows start niet meer na Windows update


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik krijg mijn PC niet meer up na de laatste Windows update. Wanneer ik Windows start komt eerst de normale login prompt, zoals gewoonlijk. Na het invoeren van het wachtwoord moet hij heel lang nadenken en komt uiteindelijk terug met een foutmelding van dwm.exe: The instruction at 0x77aa3892 refenced memory at 0x00000000. The memory could not be read. CLick OK to terminate the program. Nadat ik op 'OK' heb geklikt herhaalt hij dezelfde foutmelding voor userinit.exe en daarna voor werfailt.exe. Dan moet hij weer een poos denken en vervolgens begint het hele riedeltje weer opnieuw. Ik heb hem een half uurtje zijn gang laten gaan maar hij blijft het cirkeltje oneindig herhalen. Na rebooten blijft alles hetzelfde, al wijst hij dan naar een andere geheugenlocatie. Ik heb b.v. al 0x76d33892 en 0x77353892 voorbij zien komen. In safemode opstarten geeft geen enkel probleem, dat gaat prima. Maar zodra ik weer in normale mode op wil starten begint de ellende weer. De PC heeft geen restorepoints. Dom genoeg heb ik dat blijkbaar vergeten aan te zetten. Heeft iemand tips? Want na twee uur zoeken en proberen ben ik door mijn mogelijkheden heen. Ik heb het probleem vaker gehad, maar na een reboot kwam de PC dan gewoon up. Nu niet meer dus. Ik heb ook al in de eerder geinstalleerde updates zitten neuzen om te zien of ik deze kon de-installeren, maar hij staat er (nog) niet bij (vermoedelijk omdat de installatie nog niet is afgerond). Gegevens: Windows 7 Ultimate 64-bit evaluation version release candidate Intel Core 2 Duo E8400 @ 3.00GHz 2 x 2GB (4 GB) intern geheugen 64 bit @ 800MHz
Link naar reactie
[quote:0e4f3f6895="jolo"]Had je [url=http://www.sevenforums.com/tutorials/681-startup-repair.html]Startup Repair[/url] al geprobeerd?[/quote:0e4f3f6895] Nee, wel de repair optie van de Windows installatie disk maar die vond geen problemen. Dus deze ga ik onmiddelijk proberen. [edit] Ik zie nu dat het hetzelfde is. Antwoord: ja dus. Er werd geen probleem gevonden. [/edit]
Link naar reactie
[quote:7685c3aa28="Gooly"]Ik heb ook al in de eerder geinstalleerde updates zitten neuzen om te zien of ik deze kon de-installeren, maar hij staat er (nog) niet bij [/quote:7685c3aa28] Dus die update staat nog niet bij Windows Update installatie geschiedenis. Weet je nog wel of het ging om een belangrijke of aanbevolen update? Of om een optionele update? Had in dat Windows Update installatie geschiedenis venster al geklikt op die link om het probleem op te lossen? Eventueel zou je dwm.exe (tijdelijk) kunnen uitschakelen. Check daarvoor deze hyperlink [url=http://www.whoknowstech.com/2008/12/04/what-is-dwmexe-and-why-is-it-running/]What is dwm.exe And Why Is It Running?[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...