Ga naar inhoud

Xp installatie op een andere HD


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb een Sony VAIO zonder dockingstation, dus geen cd-drive en floppy drive. Bios geeft ook geen mogelijkheid om op te starten vanaf USB. Heb wel een externe cd-drive er aan gehangen maar die wordt niet herkend, ook een I link kabel geproberrd maar die wordt ook niet herkend. heb de schijf aan mijn andere laptop gehangen en daar geprobeerd om een installatie te doen maar die liep vast op het het herstarten (zowel in de usb als vervanging van mijn eigen schijf) Hoe kan ik nu een installatie doen op deze Vaio pc. Heb wel een adapter om de harde schijf aan mijn pc te hangen.
Link naar reactie
er lijkt iets niet in orde te zijn met de usbpoorten op die sony. eerst die maar eens softwarematig vernieuwen. dat doe je me deze stappen: - koppel alle usb-aparaten af - configuratiescherm - systeem - hardware - apparaatbeheer - als kruisje voor 1 usb-vermelding, dan openklikken zodat je een reeks usb-dingen ziet. - selecteer de bovenste ervan, klik rechts en kies voor ´verwijderen´ cq ´installatie ongedaan maken´ - werk zo alle usbvermeldingen af - herstart de pc, waarna alle usb-dingen opnieuw in windows worden geïnstalleerd. - daarna zouden alle apparaten (een voor een aankoppelen!) weer herkend moeten worden. nb: onder sommige vista´s wordt meteen de poort opnieuw geinstalleerd, dus zonder herstart. dat merk je wel aan de acties die de pc uitvoert dan. werk wél alle usb-vermeldingen af op die wijze.
Link naar reactie
Probeer dit eens: hang de schijf aan een andere laptop met floppy drive. Maak tijdelijk een FAT van jouw harde schijf (partitie grootte is niet oz belangrijk, mag een paar MB zijn, test of FAT16 of FAT32 mag/moet. Doe dan een opstartfloppy in met USB support.... Ga op die laptop/pc in dos-mode via de floppy of in XP en ga naar de A drive met: cd a: Zorg dat je de driveletter weet van jouw schijf Dan in comandline: sys a: x: En kopieer onder XP of vanaf A de rest van de bestanden ook over. Bouw de bewuste harde schijf weer terug in jouw laptop. Als het werkt.... dan heb nu een dosmode met USB onder steuning. OF: Probeer met iets vergelijkbaars op een ander systeem een image van een kale XD opstart command mode image, over te zetten op jouw harde schijf. Hopelijk krijg je een vvan die opties werkend en kun je de install CD aanspreken of de gekopieerde fiels daarvan de setup starten. Garantie tot de deur.... het is wat experimenteren, het gaat meer o de gedachtenrichting en spring wellicht er nu iemand met een Aha erlebnis... ja zoiets heb ik ooit gedaan... maar dan moet je nog wel... dit of dat ... doen....
Link naar reactie
Bedankt in ieder geval voor het meedenken. Was het zo zat dat ik hem weg heb gebracht naar een expert. Kreeg een mail dat het toch wat moeilijker was dan gedacht maar hij er wel uit zou komen. Heb wel de vraag gesteld mij te vertellen hoe hij het heeft gedaan, zodra ik het weet dan horen jullie het ook. Ja ook ik had van alles lopen de knoeien, laptop open, HD aan mijn eigen laptop als extra HD. Mijn eigen HD eruit en die Vaio erin, maar dat ging ook al niet (foutmeldingen) Zoals afgesproken ik zal zodra er nieuws is deze posten
Link naar reactie
  • 2 weken later...
heb de laptop terug. De expert heeft er ook langer overgedaan dan gepland. Heeft gewoon een oude laptop geleend met wel een mogelijkheid voor een dvd er aan te hangen en zo een installatie te doen. Eigenlijk wat ik zelf ook had gedaan met het verschil dat mijn eigen laptop veel te nieuw was. Vraag me niet hoe of wat zo heb ik het door gekregen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...