Ga naar inhoud

NTLDR onbtreekt


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een PC met win XP sp2 en 2 SATA harde schijven. Gisteren heb ik mijn C schijf vervangen door een nieuwe Gepartitioneerd, geformateerd, windows XP geïnstalleerd: alles achter elkaar zonder vragen... Na de installatie had ik wel een opmerking en een probleem: 1. Het enige icoontje op het XP bureaublad was de "vuilnisbak", en dat vond ik verdacht. Iemand een idee hoe dat komt ? 2. Mijn netwerkadapter (intel pro/1000 CT network connector) werd niet gedetecteerd, dus geen internetverbinding Omdat er niets veranderd was aan mijn oude c schijf heb ik die terug aangesloten en opgestart zonder problemen. (zo ben ik te weten gekomen welke netwerkverbinding ontbrak) Gewoon afgesloten en gaan slapen Vanmorgen wilde de pc echter niet opstarten: NTLDR ontbreekt Via de ultimate boot cd ( hierbij dank aan de makers ervan) heb dmv de explorer gemerkt dat de C en D schijf verwisseld zijn. De PC wilt dus opstarten vanaf de 2de harde schijf. Wat is de oorzaak hiervan en wat kan ik eraan doen ? Gaat XP misschien iets veranderen in de BIOS bij de installatie ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...