Ga naar inhoud

Chinese XP op te volle C partitie.


anoniem

Aanbevolen berichten

Betreft een laptop met een volle C schijf, van de laptop zijn de XP disk en de driver CD niet aanwezig, de c schijf is nagenoeg totaal gefragmenteerd,en defragmenteren is niet mogelijk. De installatiecode van de originele XP pro is bekend en er is een XP pro chinees beschikbaar met dus een andere code. Is het mogelijk om dus met behulp van de aanwezige XP pro CD deze opnieuw met de originele code te installeren met behoud van instellingen en programma`s? ,of kan dit ook niet met een te volle schijf. Partition Magic werkt niet met te volle schijf. Vraag me niet een nieuwe volle installatie met de andere CD te doen want dan wordt ik echt gek, heb dat een keer gedaan en dat noooooit meer!
Link naar reactie
Je kan (en je mag) gelijk welke install-cd van Windows gebruiken, als je maar de legale (lees: door jou gekochte) serienummer (code) gebruikt. (want eigenlijk, hoe eigenaardig het ook lijkt: je betaalt nièt voor je windowsprogramma, je betaalt voor de code die je dus 'koopt') Als je toch volledig opnieuw begint, zou ik opstarten van die (een) installatie-cd en eerst een format C doen. Dan ben je zeker dat je plaats genoeg hebt en dat je al het overtollige kwijt bent. Wel zou je er - op een of andere manier - voor moeten zorgen dat je ofwel al je drivers van die laptop af haalt (maar hoe doe je dat op zo'n Chinese ?) ofwel dat je minstens de specificaties van je systeem ergens achterhaalt. Al kan het natuurlijk ook altijd achteraf, met wat meer moeite.
Link naar reactie
[quote:7b355f666b="Alipapa"]hallo, [b:7b355f666b]Cleanen is een probleem[/b:7b355f666b] als de chinees ook niet weet welke software eraf kan om ruimte te maken zodat PM en defrag wel werken. Het wordt weer moeilijk ![/quote:7b355f666b]ik begrijp hieruit dat het cleanprogramma nog niet gedraaid is,.... dus nu handmatig aan de slag lijkt me?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...