Ga naar inhoud

Aanduiding wijst op welke aansluiting?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik krijg binnen MSWindows Vista SP2 een melding over een fout in de controller van een harde schijf. Dit in de 'Event Viewer' (Engelstalige Windows). De disk/zijn aansluiting wordt aangeduid als: \Device\Ide\IdePort2. Helaas geen nadere gegevens, zoals merk/type/serienummer van de disk. Dus ik zoeken naar nadere referenties binnen Windows voor die typische aanduiding (\Device\Ide\IdePort2), maar het wordt verder nergens gebruikt in relatie tot aangesloten disks/optische drives etc. (Je zou iets dergelijks kunnen verwachten in 'Computer Management' b.v., maar daar wordt weer een andere aanduiding gebruikt (Disk 0, Disk 1 etc.).) Moet je er vanuit gaan dat het de derde IDE ('0' is de eerste, '1' is de tweede, '2' is de derde) disk betreft en hoe weet je dan wat de derde is? M.a.w. hoe werkt dat binnen MSWindows? Het betreft een Asus P5W-DH moederbord, met o.a. drie IDE/SATA poorten via de Intel chipset, een IDE/PATA poort op de Intel chipset, een JMicron controller met een IDE/SATA en een IDE/PATA poort . Het is derhalve geheel niet eenduidig wat MSWindows als '\Device\Ide\IdePort2' zou kunnen beschouwen in mijn ogen. Wie schept licht in mijn duisternis?
Link naar reactie
Je zou kunnen checken of er iets bruikbaars staat op de site van Microsoft in dit artikel uit 2007 [url=http://support.microsoft.com/kb/159865/en-us]How to Distinguish a Physical Disk Device from an Event Message.[/url] Verder zou je ook nog dat artikel kunnen checken op de site van computer!totaal [url=http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Cursus-artikel/Aan-de-slag-met-Windows-logboeken.htm]Aan de slag met Windows-logboeken.[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...