Ga naar inhoud

Ernstig probleem - WinUpdate werkt niet meer!


anoniem

Aanbevolen berichten

:cry: Bij het verschijnen van het gele schildje van WinUpdate, welke ik op 'automatisch' had staan, blijft het niveau van te downloaden updatebestanden op 0% staan en verdwijnt het tray-icoon na enige tijd zonder updates gedownload en verwerkt te hebben. Klikken op het icoon heeft geen effect m.a.w. ik kan geen informatie zien/krijgen over het updateproces. Op onderzoek uitgegaan en nu blijkt dat de eerste 'failure' in de WinUpdate logfile al dateert van medio juli 2009. Dat betekent dus een behoorlijke achterstand op de Windows XP (Pro) updates. M.a.w. de updateservice werkt niet meer, dus dacht ik de updates dan maar 'handmatig' binnen te halen om mijn systeem bij te werken. Mooi niet, want als het me überhaupt lukt om WinUpdate een analyse te laten maken van welke updates mijn systeem nodig heeft, kom ik niet verder dat een leeg blijvend scherm van de download en update procedure. Als ik vervolgens op annuleren klik loopt IE vast en moet ik het proces handmatig af via Contr/Alt/Del afsluiten. Maar daarna is het niet meer mogelijk de PC geheel af te sluiten, mogelijk blijft het updateproces op de achtergrond doorlopen en het systeem belasten. De keus is vervolgens beperkt tot een handmatige afsluiting via de PC-powerknop. Bij herstart geprobeerd de WinUpdates-site te bereiken maar de pagina laadt niet meer of als ik geluk pas heb na zeer lange tijd... En soms laadt deze wel maar kom ik weer niet verder dan het bovenomschreven niveau... Inmiddels heb ik de update-service via services.msc uitgeschakeld maar het resultaat blijft hetzelfde. Ik heb ook de SoftwareDistribution-map in de Windows-map hernoemd om WinUpdate een nieuwe te laten aanmaken, maar ook dat biedt geen soelaas. Alle acties heb ik gevolgd vanuit allerlei gevonden adviezen, zowel op fora als op de Microsoft-sites. Na medio juli geïnstalleerde software heb ik verwijderd maar ook dat biedt geen oplossing; bepaalde software heb ik nodig voor mijn beroepsuitoefening en heeft voorheen geen problemen t.a.v. dit euvel veroorzaakt. Dus nu ben ik aan het eind van mijn Latijn. Ik hoop dat er expertise op dit forum is welke mij verder kan dirigeren naar een goede manier op mijn Windows weer gezond te krijgen en te houden. Bijvoorbaat mijn dank!
Link naar reactie
wat ik mis in deze opsomming is een opruimactie op de pc. misschien zit dat in jouw beleving ook in ´alle acties´ maar ik vrees..... kortom: - is die pc geheel vrij van virussen (scan met uptodate virusscanner) - idem malware (download, installeer, update en run malwarebytes) - download, installeer en run ccleaner om het register eens lekker op te schonen en allerlei overbodige bestanden te verwijderen.
Link naar reactie
Hartelijk bedankt voor de reacties en adviezen! Ik ga ze systematisch doorlopen en opvolgen. De resultaten zal ik hier natuurlijk melden. Windows XP Service Pack 3 is op mijn systeem geïnstalleerd. Adware, MalwareBytes en Spybot S&D zijn al enige keren geupdate en gedraaid maar kunnen kennelijk geen aan dit probleem gerelateerde euvels vinden. Het register is met Tune Up Utilies 2009 schoongemaakt. Verdere aanwijzingen blijven zolang het probleem niet echt is opgelost uiteraard van harte welkom!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...