Ga naar inhoud

probleem opstarten XP SP3


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik kan op mijn computer windows XP SP3 niet meer opstarten. Vanmorgen startte ik mijn computer op en kreeg via mijn nieuwe betaalde malware programma PrevX 3.0 een melding van een malware en de vraag om het te verwijderen. (ik weet niet meer welk programma, maar het stond volgens mij wel in de windows directory). na verwijderen gaf PrevX aan dat mijn computer weer secure was Direct daarna gaf Windows aan dat "enkele programmas die voor een goede werking van Windows nodig zijn, vervangen zijn door niet erkende versies en de oorspronkelijke Windows XP SP3 moet in dvd drive gepaatst worden". Na het plaatsen van mijn originele XP dvd (maar wel een oude en zeker geen SP3) kreeg ik de melding dat het de verkeerde CD rom was. Ik heb mijn pc opnieuw opgestart en krijg bij het opstarten de melding dat autocheck niet gevonden wordt en vervolgens dat er niet gecontroleerd wordt. Ik krijg daarna mijn windows inlogscherm (in een andere scherm presentatie dan normaal) en na het intikken van mijn wachtwoord accepteert Windows (lijkt het) deze wel, maar vervolgens springt XP er weer uit en komt weer opnieuw met de vraag van het wachtwoord Bij het opstarten in de veilge modus (met netwerk) gebeurt exact hetzelfde en kom ik dus niet verder IK heb daarna de pc met mijn originele oude windows XP opgestart met R om te kunnen herstellen en kom dan in de c:\ prompt maar weet niet wat ik dan zou moeten doen Op mijn computer draait naast de PrevX 3.0 ook een originele Norton Internet Security 2009 die helemaal bijgewerkt is IK heb PrevX erop gezet omdat ik een paar weken geleden een serieuse virus aanval heb gehad die NIS niet herkent heeft (en ook niet kon verwijderen) en mijn computer stillegde. Via google heb ik toen PrevX gevonden en betaalt en die heeft toen het virus verwijdert Maar nu wil mijn computer XP niet meer opstarten Wie kan mij adviseren wat ik moet doen??
Link naar reactie
[quote:e76d453eb1="adelaar11"]hoe bedoel je? waar moet ik dat doen en wat gebeurt er dan?[/quote:e76d453eb1] op een tabblad van dat progg staat een item om de opgeslagen data die volgens dat progg geïnfecteerd is terug te zetten . het is misschen ook wel een goed idee om een goede scanner aanteschaffen . Avira Nod32 Kaspersky bitdefender
Link naar reactie
Maar de TS heeft toch al een goede AntiVirus scanner. Namelijk Norton Internet Security 2009. Geen enkele AntiVirus scanner zal alle virus- en malware herkennen. Wel is het zo dat twee AntiVirus scanners die tegelijkertijd in het werkgeheugen actief zijn, problemen kunnen veroorzaken. [quote:7a3690a3af="adelaar11"] Maar nu wil mijn computer XP niet meer opstarten [/quote:7a3690a3af] Als je een gewone Windows XP installatie CD hebt, zou je een [url=http://michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm]repair install[/url] kunnen overwegen. Als je XP installatie CD nog niet SP3 heeft, zou je slipstreamen van SP3 met de originele XP installatie CD kunnen uitvoeren. Info hierover is te vinden op schoone PC http://www.schoonepc.nl/instal/windows_xp_slipstreamen_autstreamer_nlite.html
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...