Ga naar inhoud

Alternatief zoekfunctie Windows 7?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb jaren met Windows XP gewerkt en sinds kort gebruik ik Windows 7. (Heb Vista voor het gemak maar overgeslagen). Ben er over het algemeen erg tevreden over. Maar mensen wat is er met de zoekfunctie gebeurt?! Verschrikkelijk! Niet dat die in XP zo geweldig was, maar je hebt nu echt helemaal niks meer in de hand. Rechtsboven mag je een term typen en je mag hopen dat er resultaat komt. Maar wat er gedaan wordt of waar er gezocht wordt, Joost mag het weten. En waar alternatieve bestands beheerders nog een alternatief boden (b.v. in mijn geval Free Commander) daar ontbreekt de functie nu ook. Blijkbaar gebruikt die onder water dus ook gewoon de standaard Windows search. Kloppen doen de resultaten overigens ook vaak niet. Zoektermen waarvan ik absoluut zeker weet dat ze in een tekst in een bepaalde directory zitten worden niet gevonden en de andere keer krijg ik weer 500 resultaten maar niet de goeie. Misschien zit er ergens een optie die ik over het hoofd heb gezien waar je e.e.a. kan aanpassen zodat de zoek functie toch nog enigzins bruikbaar kan maken? En zoniet, wat is een goed alternatief?
Link naar reactie
[quote:cf2c1655e5="bsa100"][quote:cf2c1655e5="matel"]Onder Vista kun je uitgebreider zoeken: klik op Start knop > en zoek op "search" en druk op enter. Dan krijg je een venster waarin je kunt kiezen voor Geavanceerd zoeken.[/quote:cf2c1655e5] meneer heeft geen vista maar windows 7 . knop start dan kan je meteen een zoek term ingeven[/quote:cf2c1655e5] Dat weet ik wel, maar Windows 7 is niet zoveel anders dan Vista dacht ik.
Link naar reactie
[quote:1308d79ba4="Lord Wodan"]Heb je al een oplossing gevonden? Met de windows-toets + f open je de zoekfunctie in een venster. Daar kan je een zoekopdracht geven (die wss niets vindt). Zodra hij inderdaad niets vindt kan je de lokatie opgeven waar gezocht moet worden. Mss heb je daar wat aan![/quote:1308d79ba4] Dat is inderdaad al iets, al is het wel omslachtig om eerst een zoekaktie te starten voordat ik daadwerkelijk toekom aan wat ik wil. Maar ik mis nog steeds opties als tekst binnen bestanden zoeken, case sensitive of niet e.d.
Link naar reactie
Heb je de indexeringsoptes wel goed staan?DE juiste folders? Als je echt top wilt zoeken en vinden moet je Isys Personal Edition (http://www.isys-search.com/technology/isyspersonaledition/index.html) eens proberen. Maar kost wel geld. Maaar dan kun je ook alles "Geef mij die documenten waarin het woord COMPUTER voorkomt en het woord TABLET mits de laatste binnen 4 woorden van het woord STROOM". Zulke dingen. groetjes Ed
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik loop tegen het zelfde aan, zoeken werkt soms top soms om een volkomen onduidelijke reden voor geen meter. Helemaal enthousiast even gekeken op de link van Edmond hierboven en ik moet zeggen, je hebt gelijk: het kost even wat, 120 euro en dan nog maar voor een jaar. Dat is wel wat veel voor een particulier. Voor bedrijven kan ik me dit nog voorstellen. Wel jammer want het werkt idd helemaal goed. Toch maar weer eens verder met locate32. EDIT: Ik ben er uit. Locate32 (x64) blijft. Snel en ook nog Nederlandstalig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...